Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 12 Απριλίου 2016

Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ.















Η Κατερινούλα, είναι μια καλή φίλη, που δίνει τον αγώνα της, όπως όλοι άλλωστε, για μια σωστή πολιτεία, μέσα στη κτίση , που θέλουμε να την ονομάζουμε ¨κόσμο¨, δηλαδή στολισμό.
Θορυβήθηκε, γιατί αναρωτήθηκε πόσο τελικά εύκολο είναι κανείς να διολισθήσει σε ψυχικές καταστάσεις εκτός ουσιαστικού ελέγχου,που έχουν σαν αποτέλεσμα μια σοβαρή προσβολή της σωματικής υγείας.
Γι αυτό και το  σημείωμα , που βασίζεται στην Ορθόδοξη Θεραπευτική της Εκκλησίας μας, που ξεκινά πολύ νωρίτερα , απ την πρώτη προσβολή της σωματικής μας υγείας. ..
http://kosmaser.wordpress.com/2013/06/29/
όπως αυτη περιγράφεται απ τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου.
Η ψυχιατρικη,Συγγενεύει Με Τη Νευρολογια. 
Χρησιμοποιεί Καθαρά Επιστημονικές Μεθόδους Στην Έρευνά Της, σχετικά με τη Σχέση Αιτίου - Αποτελέσματος.
Στον αντίποδα Η Ψυχανάλυση Και Η Ψυχοθεραπεία, Ασχολούνται Με Γεγονότα Που Δεν Αναπαράγονται Στο Εργαστήριο και επιδιώκουν την επίτευξη μιας όσο γίνεται πιό ¨Φυσιολογικης¨ Συμπεριφορας, Που Ομως Δεν Ειναι Παντα Η Ιδια.
Να σημειώσουμε εδώ, πως
 Δεν Υπάρχει Επίσημος Ορισμός Για ¨Την Ψυχική Νόσο¨ Ούτε Για Το Τί Είναι Ψυχική Ασθένεια
Υπάρχουν περίπου 300 σχολές ψυχοθεραπείας,στον δυτικό κόσμο,ενω στην Ελλάδα 20-25.
Η δε Προσφορα Της Ορθοδοξης Θεολογιας Στην Αληθινη Θεραπεια Δεν Ειναι Ευρεως Γνωστη.Τα γνωστά σε όλους Πάθη, είναι¨Κινήσεις Ψυχής Παρά Φύσιν¨, που Δεν Πρέπει Να Ξεριζωθούν,Αλλά Να Μεταμορφωθούν. 
Οι Λογισμοί, εξ άλλου Είναι Λογικές Προτάσεις που συνδέονται με κατάλληλες εικόνες και μπορούν να εξελιχθούν σε Πράξη και να γίνουν Πάθος. 
Η φαντασια, είναι ένα Μεταπτωτικό Φαινόμενο, που οδηγεί σε διαστροφή της πνευματικής ζωής, Αιχμαλωτίζει τον νού και οδηγεί στην Αμαρτία.  
Απ την άλλη Ο  Νούς  έχει την δυνατότητα Να Επικοινωνεί Με Τον Θεο Και Να Οδηγεί  Τον Ανθρωπο Στην Θεωση.  
Αναμεσα Στον Νου Και Την Αισθηση, Λειτουργουν Αλλες Τρεις Δυναμεις Της Ψυχης, ήτοι 
Η Φαντασία, Η Δόξα (Γνώμη) και Η Διάνοια, που επεξεργάζονται τις παραστάσεις της αισθήσεως.
Για την υπέρβαση αυτών, παρουσιάστηκε και η μέθοδος Θεραπείας στην Ορθόδοξη Παράδοση. 
Η Εκκλησία Λειτουργεί Ως Κοινότητα που εντάσσεται κανείς σε αυτήν και Συντελειται Η Θεραπεια Με Την Βοηθεια Των Μυστηριων, Της Ασκησης, Της Υπακοης, Της Αγαπης Και Των Κανονων Των Πατερων, Που Λειτουργουν 
Οχι Ως Νομοι Αλλα Ως Φαρμακα:
Κατ’ αρχάς η Εκκλησία εργάζεται και λειτουργεί Ως Κοινότητα. 
Υπάρχει ένας χώρος κοινωνικός, και όχι απλώς θρησκευτικός.
 Υπάρχει ένας συγκεκροτημένος θεσμός που αποτελείται από Μητροπόλεις, Ενορίες και Μοναστήρια.
Εντασσεται Κανεις Στον Πνευματικο Αυτον Χωρο Και Αρχιζει Η θεραπεια.Βέβαια αυτό έχει σχέση με την ελευθερία του ανθρώπου, αφού τίποτε δεν γίνεται ανεξάρτητα από το αυτεξούσιό του.
Η Θεραπεια Γινεται Με Τα Μυστηρια Και Την Ασκηση.
Τα τρία βασικά μυστήρια είναι το Βαπτισμα, Το Χρισμα, Και Η Θεια Ευχαριστια. 
Και εκτός από αυτά είναι και άλλα μυστήρια, όπως:
Η Ιερωσύνη, Η Μετάνοια, Το Ευχέλαιο Και Ο Γάμος.
Άσκηση είναι ο τρόπος εκείνος με τον οποίο ο άνθρωπος προετοιμάζεται για να μεθέξη των μυστηρίων και μάλιστα ο τρόπος εκείνος που κάνει τον άνθρωπο να ανήκη οργανικά στον χώρο της Εκκλησίας.
Όταν κανείς ανήκει σε ένα χώρο πρέπει να τηρή και τους κανονισμούς που τον διέπουν. 
Οι Κανονισμοι Αυτοι Ειναι Οι Εντολες Του Χριστου Και Οι Κανονες Των Πατερων Της Εκκλησιας Που Λειτουργουν Ως Θεραπευτικα Φαρμακα 
Και Οχι Ως Εισαγγελικες Και Δικαστικες Τιμωριες.
Υπάρχει όμως και μια ιδιαίτερη μέθοδος την οποία χρησιμοποιεί κανείς για να αποκτήση την εσωτερική ειρήνη.Κάθε επιστήμη έχει την μέθοδό της, την οποία αν δεν γνωρίση ο άνθρωπος δεν μπορεί να την μάθη και να την εξασκήση. 
Η Μεθοδος Αυτη Διδασκεται. Ένας Γιατρος Πρεπει Να Σπουδαση Θεωρητικα Και Πρακτικα Πανω Στις Ασθενειες Που Θα Κληθη Να Θεραπευση.Το Ιδιο Συμβαινει Και Με Την Ορθοδοξη Θεολογια.
Ειναι Μια Εμπειρικη Επιστημη.
Να Σπουδάσουμε Την Ορθοδοξία, Να Την Αναζητήσουμε. 
Τίποτε δεν είναι δεδομένο, Ουτε Γνωριζουμε Την Ορθοδοξια επειδή εκκλησιαζόμαστε κατά αραιά διαστήματα. 
Η Ορθοδοξία δεν είναι αυτό που βγαίνει και φαίνεται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά κάτι άλλο βαθύτερο και ουσιαστικότερο Και αυτή η σπουδή είναι απαραίτητη, 
Γιατί Πάσχουμε Από Κατάθλιψη, Εσωτερική Αγωνία, Μας Διακατέχει Ο Φόβος Και Η Αγωνία Του Θανάτου. 
Η Ορθοδοξη Εκκλησια Με Την Θεολογια Της, Που Ειναι Κυριως Και Προ Παντος Ψυχοθεραπευτικη, Μας Βοηθα Να Υπερβουμε Τα Υπαρξιακα Αυτα Προβληματα Και Να Γινουμε Απελευθεροι Ιησου Χριστου”.
Ο εύσπλαχνος Θεός αμέσως θα εισακούση τον μετανοούντα και θα του προσφέρη σύντομα ανάπαυση από την οδύνη και απαλλαγή από τον πόνο της καρδιάς του. 
Διότι, όντας φιλάνθρωπος, δεν υποφέρει να βλέπη το δημιούργημα των χειρών Του σε τέτοια ανάγκη και αφόρητη οδύνη· γι’ αυτό σ’ εκείνον τον άνθρωπο, που έπραξε χωρίς καμμία παράλειψη όλα τα προαναφερόμενα θα εκχύση επάνω του την αγαθότητά Του. Από τότε δεν θα θυμάται τους προηγούμενους πόνους, ούτε όλα εκείνα τα κακά που υπέστη, Αλλά Ούτε Χρήματα ή Κτήματα ή Πλούτο, Που Τον Εγκατέλειψε Στον Καιρό Της Πληγής Της Μετανοίας Του, Θα Επιστρέψη Και Θα Ζητήση ή Θα Επιθυμήση Κάτι Άλλο.
Διοτι Ο Υψιστος Θεος Θα Του Δωση υγεια,που θα ειναι πανω απο ολους τους θησαυρους της γης, και η υγεια αυτη θα του δημιουργηση ανεκφραστη χαρα μεσα στην καρδια του.
Η χαρά αυτή μέσα στην καρδιά του, θα είναι δεκαπλάσια από την προηγούμενη θλίψη του, και αυτή πάλι η χαρά θα διώξη κάθε εξωτερικό πόνο του σώματός του, και θα γνωρίζη εκείνος ο άνθρωπος ότι στο εξής τα τραύματα του σώματός του δεν θα έρχονται στην καρδιά του, και η εξωτερική θλίψη δεν θα εγγίση την χαρά που βρίσκεται στην καρδιά του, κι αυτή η γνώση θα είναι πλεονασμός της χαράς μέσα στην καρδιά του.
Το Καλλος Της Υγειας Και Η Τερπνοτητα Της Ωραιοτητας, Που Προκαλειται Απο Την Υγεια, Δεν Εχει Κορεσμο. 
άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος
Πηγή: Μητροπολίτης Ναυπάκτου.








Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος Βλάχος - Βικιπαίδεια




 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου