Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 18 Ιουλίου 2021

Ο ΑΔΗΣ

 









Η λέξη Άδης,εβραϊκα Σεώλ, αραμαϊκα Γέεννα, και  λατινικα Orcus και Inferumαπαντάται  δέκα  φορές στην Καινή Διαθήκη .

Σημαίνει το αόρατο και σκοτεινό βασίλειο των νεκρών, και την κατάσταση τους, όλων ανεξαιρέτως των κεκοιμημένων, ευσεβών και ασεβών, δικαίων και αδίκων, οι οποίοι βρίσκονται μακριά και χωρισμένοι μεταξύ τους μέχρι της δευτέρας παρουσίας του Κυρίου και της τελικής κρίσεως Αυτού.

Η ύπαρξη του Άδη στηρίζεται στη διδασκαλία του Ιησού και των μαθητών Του, και αποτελεί την χριστιανική απάντηση στο ερώτημα του ανθρώπου για την μεταθανάτιο τύχη του. 

Συστηματική αναφορα στον Άδη, δεν έχουμε στην Καινή Διαθήκη, αλλά από τις περιγραφές μπορούμε να σχηματίσουμε μία εικόνα γι΄αυτόν. 

Καταρχάς σαν όρος χρησιμοποιειται συμβολικά σε αντίθεση απ τον ουρανο, και αναφερεται  ως οχυρωμένο φρούριο, που έχει κλειδιά και πύλες.

Στην  Αποκάλυψη του Ιωάννη ο Κύριος δηλώνει ότι ο ίδιος κατέχει τα κλειδιά του Άδη, υπονοώντας ότι είναι ο κύριος της ζωής και του θανάτου· συνέχεια αυτής της θέσης είναι το μέρος εκείνο της πρώτης επιστολής του Αποστόλου των εθνών, του Παύλου, προς τους Κορινθίους, όπου δηλώνεται ότι η δύναμη του Άδη και του θανάτου συντρίβεται από τον Χριστό και εκμηδενίζεται η φθοροποιός του δράση. 







Στη παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου του Ευαγγελιστή Λουκά ο Άδης παρουσιάζεται ως τόπος ταλαιπωριών και βασάνων για τους αμαρτωλούς, ο οποίος μάλιστα διαχωρίζεται από αυτόν των δικαίων με ένα μεγάλο χάσμα και δεν επιτρέπεται ρητά η μεταξύ τους επικοινωνία. 

Βέβαια όλες αυτές οι πληροφορίες που δίνονται για τον Άδη είναι ανθρωπομορφικές, για να γίνει το μήνυμα της Αγίας Γραφής αμεσότερα αντιληπτό.

Σύμφωνα με τον Μάξιμο τον Ομολογητή, οι φίλοι του Θεού Τον βλέπουν και διακατέχονται από ἀνεννόητη ἡδονή, ενώ οι κολασμένοι αδυνατούν να τον ζουν και ζουν μια ἀνεκλάλητη ὀδύνη  

Για τον Θεο δεν υπάρχει Παράδεισος ή Κόλαση ως συγκεκριμένος τόπος ευδαιμονίας ή τιμωρίας, αλλά στο τρόπο με τον οποίο η ίδια η παρουσία του Τριαδικού Θεού προσλαμβάνεται από κάθε υπόσταση, ειτε ως φως για τους κεκαθαρμενους και ευρισκομενους σε καθεστως εστω μερικου φωτισμου, ειτε ως φωτια πυρ για τους αμετανοητους..







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου