Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 4 Ιουλίου 2021

ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ...ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ..ΜΟΝΟ

 









Οι Πατέρες της Εκκλησιας, δεν ενδιαφέρονται για το τι θα συμβή στον άνθρωπο αποκλειστικά 
μετά θάνατον, αλλά το τι θα γίνη ο άνθρωπος  σ’αυτήν τη ζωή, απλα γιατι μετά θάνατον δεν υπάρχει θεραπεία του νου  οπότε πρέπει απ εδω, σ’ αυτήν τη ζωή να αρχίση η θεραπεία,γιατι μετα δεν μπορει να γινει τιποτα . Δεν λεμε 









Εν τω Άδη ουκ εστι μετάνοια.

Γι’ αυτό η Ορθόδοξη Θεολογία δεν αφορα σε κατι μελλοντικο ουτε εσχατολογικο. Είναι καθαρά 
ενδοκοσμικήΕδω και τωρα.

Το ενδιαφέρον της Ορθοδοξίας είναι για τον άνθρωπο σ’ α υ τ ό ν  τον κόσμο, σ’ αυτήν την ζωή, και όχι μετά θάνατον.

Η ¨κάθαρση και ο φωτισμός¨  δεν χρειάζονται γ ι α   να παμε στον Παράδεισο και να αποφύγουμε την Κόλαση. 
Ειναι η θ ε ρ α π ε υ τ ι κ ή  αγωγή, 
η οποία πρέπει να αρχίση και να τελειώση
σ’ αυτήν τη ζωή.

Πρέπει σ’ αυτήν τη ζωή να γίνη η θεραπεία 
και να περατωθή, απλα γιατι μετά τον  θάνατο
δεν γινεται τιποτα πλεον .
Από την Ορθόδοξη θεολογική άποψη, 
κάθε άνθρωπος στη γη, είναι προωρισμένος να δη την δόξα του Θεού.  
Είτε είναι Ορθόδοξος είτε Βουδιστής  Ινδουϊστής  αγνωστικιστής είτε άθεος  ο,τιδήποτε και αν είναι. 
Όλοι οι άνθρωποι  στη γη έχουν το ίδιο τέλος. 
Ολοι  Θα δουν την δόξα του Θεού, κατά το κοινό τέλος της ανθρωπότητος 
κατά την Δευτέρα  Παρουσία του Χριστού.
Όλοι βέβαια θα δουν τη δόξα του Θεού, αλλά με μία διαφορά









Οι μεν σεσωσμένοι θα δουν την δόξα του Θεού ως Φ ω ς   γλυκύτατον και ανέσπερον
Οι δε κολασμένοι, θα δουν την ίδια δόξα του Θεού ως πυρ καταναλίσκον, σαν φωτιά που θα τους καίει.
Αυτό, το ότι όλοι θα δούμε την δόξα του Θεού, είναι ένα αληθινό και αναμενόμενο γεγονός.
Το να δη κανείς τον Θεό, δηλαδή την δόξα Του 
το Φως Του, αυτό είναι κάτι που θα γίνη είτε 
το θέλουμε είτε όχι.
Η βίωσις όμως αυτού του Φωτός θα είναι διαφορετική στους μεν από τους δε.

Οπότε το έργο της Εκκλησίας και του κληρου 
δεν είναι να μας βοηθήσουν να δούμε αυτήν την δόξα διότι αυτό θα γίνη οπωσδήποτε.
Το   έ ρ γ ο  της Εκκλησίας εστιάζεται 
στο  π ω ς   θα δη ο κάθε άνθρωπος τον Θεό.








Ό χ ι  στο  α ν  θα δει τον Θεό.
Το έργο της Εκκλησίας είναι να κηρύττει στους ανθρώπους ότι υπάρχει Θεός αληθινός, ότι ο Θεός αποκαλύπτεται είτε ως Φως είτε ως πυρ καταναλίσκον, ότι όλοι οι άνθρωποι κατά την Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, θα δούμε τον Θεό , και να προετοιμάζει τα μέλη της,ώστε να δουν τον Θεόν όχι σαν φωτιά αλλά 

σ α ν  Φ ω ς.

Αυτή η προετοιμασία των μελών της Εκκλησίας, καθώς και όλων των ανθρώπων, που θέλουν να δουν τον Θεόν ως Φως, στην ουσία της Ειναι    
μία θεραπευτική αγωγή, 

η οποία πρέπει να αρχίση και να τελειώση σ’ αυτήν τη ζωή.

Πρέπει σ’ αυτήν τη ζωή να γίνη η θεραπεία και να περατωθή  κι αυτο γιατι  μετά θάνατον
δεν υπαρχει θεραπεια ουτε  μετάνοια.

Αυτή η θεραπευτική αγωγή είναι η ουσία και το κύριο περιεχόμενο της Ορθοδόξου Παραδόσεως ως και η κύρια μέριμνα της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Συνίσταται δε και αποτελείται από τα ακόλουθα
τρία στάδια πνευματικής αναβάσεως:

Την κάθαρση από τα πάθη,

Τον φωτισμό από την Χάρη του Αγίου Πνεύματος, και 

Την θέωση, πάλι από την Χάρη του ΑγίουΠνεύματος.

Συμβαίνει δε και τούτο:

Αν δεν φθάση κανείς τουλάχιστον σε κατάσταση
¨μερικού φωτισμού¨, σ’ αυτήν την ζωή, 
δεν μπορεί να δη τον Θεόν σαν Φως ούτε σ’ αυτήν  αλλά ούτε και στην άλλη ζωή









Έτσι είναι φανερό ότι οι ¨Πατέρες της Εκκλησίας¨ ενδιαφέρονται   για τον άνθρωπο όπως είναι σήμερα,αυτήν την στιγμή.
Και εκείνος, που χρειάζεται θεραπεία, 
είναι ο κάθε άνθρωπος, ο οποίος έχει και την ευθύνηενώπιον του Θεού να αρχίση αυτό το έργο σήμερα σ’ αυτήν την ζωή, διότι σ’ αυτήν την ζωή μπορεί. 
Όχι μετά θάνατον.
Και αυτός ο ίδιος ο άνθρωπος είναι εκείνος, που θα αποφασίση για το αν θα ακολουθήση αυτόν τον δρόμο της θεραπείας ή όχι.
Ο Χριστός είπε:
Εγώ ειμί η οδός. 
Ο Χριστός είναι η οδός σ’αυτήν την ζωή.
Ο Χριστός αποκαλύπτεται στον άνθρωπο
πρώτα σ’ αυτήν την ζωή και του δείχνει τον δρόμο προς τον Πατέρα.
Αυτός ο δρόμος είναι ο ίδιος ο Χριστός.
Αν ο άνθρωπος δεν δη τον Χριστόν σ’ αυτήν την ζωή τουλάχιστον με την νοερά αίσθηση,
δεν θα δη τον Πατέρα, δηλαδή το Φως του Θεού ούτε στην άλλη ζωή

π. Ιωάννης Ρωμανίδης














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου