Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2022

ΠΕΡΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ

 



 

 

Δυο λογια για τήν ρθόδοξη νθρωπολογία, μέ φορμή τήν ορτή τς Μεταμορφώσεως το Χριστο, πού ορτάσαμε, καί τς Κοιμήσεως τς Θεοτόκου, πού θά ορτάσουμε, οπως τα διατυπωσε ο Μητροπολιτης Ναυπακτου την14η Αυγουστου 2022 σε κηρυγμα Του.

Κατ αρχας τό ρχέτυπο τς δημιουργίας το νθρώπου καί τς ναδημιουργίας του εναι Θεάνθρωπος Χριστός, πως ποκαλύφθηκε στό ρος Θαβώρ, ενωπιον των 3 Μαθητων Του.







Η Θεοτοκος μας  δειξε τόν σκοπό τς πάρξεως το νθρώπου πού εναι να νωθ μέ τόν Χριστό, νά πορευθ πό τό κατ’ εκόνα, πού εναι τό νoερό καί το ατεξούσιο, στό καθ’ μοίωση, πού εναι κατά Χάρη θέωση, και πού επιτυγχανεται μέ τον ρθόδοξο συχασμό καί τήν μυστηριακή ζωή, τήν πράξη καί τήν θεωρία.

Ατή σε γενικες γραμμες εναι ρθόδοξη νθρωπολογία  σύμφωνα μέ τήν παράδοση τς κκλησίας.

Δυστυχς, σήμερα, παρά τήν διδασκαλία ατήν πού πέρασε σε λη τήν πατερική διδασκαλία καί τήν μνογραφία τς κκλησίας, λλά καί τίς εχές τν Μυστηρίων, πιχειρεται νά εσαχθ μιά λλη νθρωπολογία, με  νέους ρους.

Ετσι , ντί το κατ’ εκόνα καί το καθ’ μοίωση γίνεται λόγος γιά τήν γάπη καί την λευθερία, πως τό εσήγαγε ρωσική θεολογία.

Φυσικά και πάρχει ξία μεταξύ τς σχέσεως γάπης καί λευθερίας, λλά δεν πρέπει νά γίνεται ντικατάσταση τς θεολογίας 

το κατ’ εκόνα καί μοίωση.

ντί τωρα τς διδασκαλίας τι ψυχή το νθρώπου  χει λογική καί νοερά νέργεια πού ναπτύσσονται φυσιολογικά ς:  

νος καί λόγος, μιλουν  μόνο γιά τήν λογική,τήν λογικοκρατία καί τήν λευθερία τς βούλησης.

ντί τς διδασκαλίας τς γίας Γραφς καί τν Πατέρων τι : 

Θεός δημιούργησε τόν νθρωπο ς ρσεν καί θλυ, γίνεται λόγος γιά τό νθρώπινο πρόσωπο, και  την λευθερία το προσώπου, χωρις  τήν ναγκαιότητα τς φύσης προκειμένου νά δικαιολογηθον λες ο μπαθες καταστάσεις.

ντί τς διδασκαλίας τς κκλησίας τι πορεία το νθρώπου πρός τήν θέωση γίνεται μέ τήν μετοχή τς καθαρτικς, φωτιστικς καί θεοποιο νεργείας το Θεο

γίνεται λόγος γενικά καί φηρημένα  γιά τήν γάπη το Θεο καί τήν γάπη το νθρώπου πρός τόν Θεό καί τούς νθρώπους.

Εννοειται οτι Θεός γαπ τόν κόσμο, λλά ν δέν πάρχουν ο προϋποθέσεις, ατή γάπη ενεργει  κολαστικά, πως, πίσης, αν ειναι φίλαυτη καί διοτελής γάπη, ποία πρέπει νά θεραπευθ καί νά γίνη νιδιοτελής.

Χριστός καί περαγία Θεοτόκος δείχνουν τι εναι νθρωπος, καί ποιός εναι σκοπός του.

Προφανως δέν χρειάζονται κπτώσεις στήν ρθόδοξη θεολογία μέ τήν ντικατάστασή της πό ξένες θεολογίες.

 

Περίληψη από κήρυγμα του Μητροπολίτου Ναυπάκτου που εκφώνησε στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, την Κυριακή 14η Αυγούστου

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου