Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2014

ΟΙ ΠΕΝΤΕ..ΣΤΑΘΜΟΙ..ΠΡΙΝ.ΜΕΓΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ









Ρωτά η Ασημίνα: 

Μπαίνουμε στη Μεγάλη Τεσσαρακοστή ,Σαρακοστή τη λέει ο λάος.Πώς θα μπορούσε η περίοδος αυτή..εκτός απο εξορθολογισμό στη διατροφή μας, να έχει μιαν αληθινή επίδραση στην ζωή μας;

Σήμερα, ζούμε πολυ διαφορετικά , σε σχέση με τη ζωή εκείνων που ζούσαν τότε… σε μια σχετικά μικρή καί βασικά αγροτική κοινωνία.. μεσα σ’ ενα οργανωμενο ορθοδοξο κοσμο όταν η Εκκλησια Διαμορφωνε Το Γενικο Ρυθμο Της Ζωης.
Τώρα ζούμε σε απάνθρωπα αστικά κέντρα, με Εκκοσμικευμένες Απόψεις ,και εμείς οι ορθόδοξοι αποτελούμε μιαν ασήμαντη μειονότητα.
Η Μεγάλη Σαρακοστή δεν είναι όπως ήταν παλιά.





Πως Μπορουμε Εμεις, σήμερα, μ όλη την πιεση , ψεύτικη ή αληθινή  Να Τηρησουμε Τη Σαρακοστη;

Μπορούμε άραγε, Να Παρακολουθούμε, Καθημερινά, Τις Ακολουθίες αυτής της περιόδου ,
όπου αυτο είναι εφικτό.  
Και εφ’ όσον η περιοδος αυτή, με κανένα τρόπο, δεν χαρακτηρίζει τον ¨πολιτισμό¨ στον οποίο ανήκουμε.
Ετσι καταλήγουμε να  Καταλαβαινουμε Τη Σαρακοστη· 
Σαν Μια Περιοδο που
Απαγορευονται Το Κρεας, τα ψάρια,καιΤα γαλακτοκομικά.
Και αφού εκπληρωθεί αυτή η υποχρέωση …Τί;  
Όσο και αν είναι νέες ή διαφορετικές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες ζούμε σήμερα, όσο και αν είναι πραγματικές οι δυσκολίες και τα εμπόδια που υψώνονται από το σύγχρονο κόσμο μας, δεν αποτελεί εμπόδιο, να τηρήσει κανείς τη Μεγάλη Σαρακοστή .

Οι Παππικοί ή Προτεστάντες, όταν αντιμετωπίζουν αυτό ,που εκείνοι θεωρούν αδύνατο, Αλλάζουν την ίδια τη θρησκεία,
Τήν ¨προσαρμόζουν¨ στις νέες συνθήκες έτσι ώστε να την κάνουν εφαρμόσιμη.
Η Παππικη Εκκλησία ,πρώτα …ελάττωσε Τη Νηστεία, στο κατώτατο όριο, και τελικά την απέρριψε. Μια τέτοια προσαρμογή όμως, είναι προδοσία της χριστιανικής παράδοσης ,και πραγματικά, η αλήθεια και η δόξα της Ορθοδοξίας είναι ότι δεν προσαρμοζεται  δεν συμβιβάζεται και δεν κάνει το Χριστιανισμό ¨εύκολο¨.






Δεν υπάρχει τίποτε το άσχημο στα διάφορα έθιμα. Τα έθιμα δεν είναι σύμβολα, αλλά η ίδια η ζωή. Ομως καθώς άλλαζει η ζωή, λίγα από τα έθιμα διασώθηκαν σαν σύμβολα ενός τρόπου ζωής, που δεν υπαρχει πια.






Εδώ τώρα χρειάζεται προσοχή, γιατί φτάνουμε στο σημείο να καταβάλλουμε μεγαλύτερη προσπάθεια για να προετοιμάζονται νηστήσιμα φαγητα ή  το πασχαλινό τραπέζι, Παρά η Νηστεία Και η Συμμετοχή Στήν λειτουργικότητα Του Πάσχα.
Βαδίζοντας την Κυριακη της απόκρεω, ήδη βιώνουμε τα..
Πέντε ευαγγελικά θέματα  που μας προσφέρονται ..
Τις πεντε Κυριακες της Περιοδου πριν απο την αρχή της μεγαλης Προσπάθειας… που είναι:
Η σφοδρή, πηγαία, επιθυμία  του Ζακχαίου, να δεί τον Χριστό..







Η εξουθενωτική ταπείνωση του Τελώνου.. και η υβριστική έπαρση του φαρισαίου..







Η  δοξαστική επιστροφή από την ¨εξορία¨  του..Άσωτου υιού..


Η ¨φοβερή κρίση¨ (Κυριακή της Απόκρεω) και
Η ¨συγχωρητικότητα¨ ( Κυριακή της Τυροφάγου ).
Αυτές τις.. Ευαγγελικές περικοπές τις Παίρνω..Μαζί Μου.. Στο Σπίτι μου.. και προσπαθώ να τις εφαρμόσω  στη ζωή μου, στην οικογενεια μου, στις επαγγελματικές υποχρεώσεις μου, στις σχέσεις μου με τους ανθρώπους που ζω. Αν μάλιστα μπορέσω να κάνω βίωμα και το..
¨της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλαις ζωοδότα…¨
Ισως νοιωσω.. τι σημαίνει να ¨είσαι με την Εκκλησία.¨
Στο μυαλο μας συνωστιζονται…όλων των ειδων οι έννοιες, τα ενδιαφεροντα, και οι αγωνιες. Προσπαθούμε να τα  διώξουμε όλα..Ειναι σκουπίδια..μπάζα..
Έτσι, όταν την Κυριακή της Συγγνώμης αφήνουμε το σπίτι μας και πάμε στον ¨Εσπερινό¨, μπορεί να είμαστε έτοιμοι να ¨οικειοποιηθούμε¨  τα λόγια από το Μεγάλο Προκείμενο που ανοίγει τη Μεγάλη Σαρακοστή.
Mη αποστρέψης το Πρόσωπόν σου από του παιδός σου, ότι θλίβομαι…ταχύ επάκουσόν μου. Πρόσχες τη ψυχη μου και λύτρωσαι αυτήν..






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου