Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 7 Απριλίου 2015

ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ..ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ









Ο θάνατος δεν είναι ένα απλό γεγονός ούτε και αντιμετωπίζεται εύκολα. 
Είναι το μεγαλύτερο ισως  πρόβλημα που απασχόλησε τούς ανθρώπους όλων των εποχών. 
Ο θάνατος δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά αιτία και αποτέλεσμα της αμαρτίας.
Η ερμηνευτική ανάλυση της παραβολής του πλουσίου και του Λαζάρου που απολυτως επιτυχημένα παραθέτει ο Μητροπολίτης, στην αρχη του βιβλίου του, είναι ισως το καταλληλότερο βοήθημα,για αυτόν που  ειλικρινα επιθυμει να προσέγγιση  το μυστήριο του θανάτου, αλλα και να κατανόηση το εξοχως σοβαρό αυτό θέμα.

https://kosmhttps://kosmaser.wordpress.com/2013/11/03/

Γίνεται μια ενδελεχής, και εις βάθος,  θεολογική ανάλυση και ερμηνεία, στο ζητημα του θανάτου και της ζωής,  που ακολουθεί  μετά τον θάνατο.

Πολύ βασικά και σημαντικά είναι όσα γράφονται ακομη στο κεφάλαιο.
Ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα. 
Ο αναγνώστης μπορεί να μελετήση.
Τι είναι η ψυχή,Πώς δημιουργείται,
Πώς χωρίζεται δια του θανάτου από το σώμα,και

Πώς  μετά την έξοδό της από το σώμα διατηρείται η υπόσταση του ανθρώπου.

¨Βλέπουμε¨ τί είναι τα τελώνια και 
τί διδάσκουν οι άγιοι Πατέρες.. 
όταν αναφέρονται 
στην Μέση Κατάσταση Των Ψυχών.

Εξετάζεται επίσης,το ευαισθητο θεμα,του 
θανατου των νηπίων

Διατυπώνεται η ορθόδοξη διδασκαλία για την αθανασία της ψυχής, αφού οντολογικά η ψυχή δεν πεθαίνει ποτέ. 

Ερμηνεύεται η αίρεση του θνητοψυχισμού,την οποία κατεδίκασε η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην διδασκαλία του αγίου Μαρκου του Ευγενικού στο κεφάλαιο
Το καθαρτήριο πυρ.











Απορρίπτεται η διδασκαλία των Λατίνων περί καθαρτηρίου πυρός και παρουσιάζονται οι διαφορές μεταξύ Ορθοδόξων και Λατίνων.Για Το Καθαρτήριο Πυρ, Για Την Ουσία Του Θεού, Για Τον Παράδεισο Και Την Κόλαση.

Επισημαίνεται ότι στην Ορθόδοξη  Εκκλησιαστική Παράδοση, μιλούμε  για αιώνιο και άκτιστο πυρ, 
που είναι βίωση της ακτίστου Χαριτος του Θεού, η οποία τους μεν δικαίους φωτίζει, τους δε αμαρτωλούς κατακαίει. 

Διευκρινίζονται οι εννοιες ουσια ενεργεια, αλλα και η διάκριση μεταξυ ουσίας και ενεργείας του Θεού Και 
Η Μετοχη Του Ανθρωπου στην ακτίστη ενεργεία του Θεού και όχι στην ουσία Του.

Υπάρχει Παράδεισος και Κόλαση και μάλιστα η πρόγευσή τους αρχίζει από την έξοδο της ψυχής από το σώμα.

Αναφέρεται η ορθόδοξη διδασκαλία για την άφεση των αμαρτιών και την αξία των μνημοσύνων. 

Στο κεφάλαιο.. 
Η Δευτέρα Παρουσία του Χριστού
παρουσιάζονται. Η θεολογική αλήθεια περί της αναστάσεως των σωμάτων πως θα είναι τα σώματα στην ζωή μετά την Δευτέρα Παρουσία, καθώς και όλα τα γεγονότα της Κρίσεως.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά και σέβεται το ανθρώπινο σώμα, γι’ αυτό δεν υιοθετεί την καύση (ή την αποτέφρωση) των σωμάτων, αλλά τον ενταφιασμό τους.

Γράφεται για την μέλλουσα κρίση, η οποία θα φανερώση και θα αποκαλύψη την εσωτερική  πνευματική κατάσταση των ανθρώπων και τονίζεται ότι βασική προϋπόθεση για να εισέλθη κανείς στην Βασιλεία του Θεού είναι 
η μέθεξη του Αγίου Πνεύματος.








Στο κεφάλαιο

Παράδεισος και Κόλαση  διατυπώνονται οι ερμηνείες που δίνει η Αγία Γραφή και οι Πατέρες της Εκκλησίας   σχετικά με τον Παράδεισο και την Κόλαση. 

Οι θεραπευμένοι και κεκαθαρμένοι θα βιώνουν την φωτιστική ενέργεια της Θείας Χαριτος που είναι η Βασιλεία του Θεού, ο Παράδεισος, ενώ οι αθεράπευτοι και ασθενείς θα βιώνουν την καυστική ενέργεια του Θεού που είναι η Κολαση. 
Αναλύεται ακομη, η διδασκαλία  του αγίου Γρηγορίου Νύσσης περί αποκαταστάσεως των πάντων και καταδικάζονται οι πεπλανημένες θεωρίες  του  Ωριγένους.
Γίνεται λόγος για την αποκατάσταση της φύσεως που θα γίνη σε όλους τους ανθρώπους, και υπογραμμίζεται ότι








Δεν θα υπάρξη αποκατάσταση της θελήσεως
αφού κάθε άνθρωπος θα αισθανθή τον Χριστό ανάλογα με την προαίρεσή του.

Ο Παράδεισος και η Κόλαση,όπως διδάσκει ο άγιος, είναι θέμα προαιρέσεως και καταστάσεως του ανθρώπου. 

Στο κεφάλαιο.

Η αιώνια ζωή εξηγείται τι σημαίνει 
αιώνια Βασιλεία του Θεού.
Γινεται αναφορά στην ανακαίνιση όλης της κτίσεως και στην διαρκή εξέλιξη που θα υπάρχη στον μέλλοντα αιώνα.

Στην μέλλουσα ζωή δεν θα υπάρχη στασιμότητα για τους δικαίους, αλλά διαρκής και αυξανόμενη  μέθεξη της δόξης του Θεού.

Η βίωση της Βασιλείας του Ουρανών αρχίζει από αυτήν την ζωή.

Τα έσχατα δεν συνδέονται αποκλειστικά με τον χρόνο διότι δεν είναι απλώς τα μέλλοντα, αλλά τρόπος ζωής.









Στο κεφάλαιο

Διαχρονική εσχατολογία 

εξετάζεται το θέμα του χρόνου κατά την ορθόδοξη αντίληψη Εξηγείται ότι, με την εν Χριστώ ζωή, μπορεί ο άνθρωπος να βιώση την Βασιλεία του Θεού στην παρούσα ζωή.

Ο Χριστιανός δεν πρέπει να διακατέχεται
από απόγνωση και φόβο μπροστά στον θάνατο διότι ο Χριστός, με την Ανάστασή Του, κατήργησε τον θάνατο.

Ζώντας μέσα στην Εκκλησία,έχουμε την δυνατότητα να υπερβούμε τον θάνατο.

Η μνήμη του θανάτου και η θεραπευτική  μέθοδος που διαθέτει η Ορθόδοξη Εκκλησία.. οδηγούν στην μετάνοια ώστε και από αυτήν την ζωη, αλλά κυρίως στην Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, η Χαρη του Θεού να μην ενεργή κολαστικά, αλλά φωτιστικά και σωτήρια.













Σ.Σ..Αξιζει κανεις να ¨ανατρεξει¨ στο συγκεκριμμενο βιβλιο , που έχει μεταφραστει,  όπως αλλωστε τα περισσότερα βιβλια του Μητροπολιτου, στα αγγλικα, και κυκλοφορει σε πολλες εκδοσεις  
10η στα ελληνικα, 4η στα αγγλικα.., για να πάρει απαντησεις σε κάθε τι που τον απασχολεί, γυρω απ το θεμα του μονου απόλυτα βεβαιου γεγονοτος της ζωής μας του θανατου. 


Χαιρετε.




Greek Orthodox Religious Tourism: Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου ...

Εκδοσεις Ιερας Μονης Γενεθλιου της Θεοτοκου, (Πελαγιας) http://www.pelagia.org/index.php


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου