Posted on 25 Απριλίου, 2020 by kosmaser
Ο αναστημένος Ιησούς
δεν εμφανίστηκε σε καφενεία
και πλατείες, αλλά σε συγκεκριμένους, κατάλληλα προετοιμασμένους στην εμπειρία της θέωσης, που πείθει όποιον τη βιώνει.
Ο Θωμάς ζήτησε επιβεβαίωση δια της αφής, αλλά όταν έζησε την εμπειρία της θεωρίας μέσα από την εμπειρία της θέωσης,του αναστημένου Ιησού, πήρε, ισχυρότερη επιβεβαίωση από αυτή που θα μπορούσε να δώσει η αφή.
Αυτό το οποίο ονομάζουμε εμείς επαφή δεν υφίσταται στην πραγματικότητα.
Από φυσική άποψη επαφή δεν υπάρχει.
Ο εγκέφαλός μας απλώς αποκωδικοποιεί και μας δίνει την ψευδαίσθηση της αφής.
Ο Θωμάς βεβαιώθηκε , μέσω της θέωσης.
Ο Χριστός όμως του είπε.
Επειδή Με είδες, πίστεψες.
Μακάριοι όσοι θα πιστέψουν χωρίς να Με δουν .
Ο Θωμάς ε ί δ ε τον Χριστό μέσα στην εμπειρία της θέωσης, ο Χριστός όμως μακαρίζει όσους θα φτάσουν να αποκτήσουν την πίστη πριν ζήσουν τη θέωση.
Ο Αγιος Σωφρόνιος, αναφερόμενος σ αυτή την κατηγορία των πιστών λέει. Όσο ο άνθρωπος δεν αξιώθηκε να βιώσει την εν Χριστώ Ανάσταση του,όλα μέσα του είναι παρα μορφωμένα από το φόβο του θανάτου, και επομένως από τη δουλεία στην αμαρτία.
Απ αυτούς, όμως, που ακόμη δεν γνώρισαν τη χάρη της αναστάσεως, ξεφεύγουν,από τούτη την παραμόρφωση, μόνον εκείνοι,για τους οποίους ελέχθη το
¨Μάκαριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες¨.
Η γνώση προηγείται της πίστης και η πίστη της εμπειρίας της θέωσης.
Ό τ α ν λοιπόν ο θνητός έχει την πίστη, ή την εμπειρία της θέωσης, τότε μπορεί να εύχεται και να αντεύχεται:
¨Χριστός ανέστη. Αληθώς ανέστη¨
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου