Posted on 13 Απριλίου, 2018 by kosmaser
Η διάκριση
ουσίας και ενέργειας, στον Θεό,
είναι η ουσιαστική διαφορά της Ορθοδοξίας από κάθε άλλη εκδοχή του Χριστιανισμού
Η ενέργεια του Νού μέσα στην καρδιά ονομάζεται
νοερά λειτουργία της καρδιάς.
Το Προπατορικό Αμάρτημα
Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του Άνθρωπου,στην αρχή ακόμη της ιστορικής του παρουσίας, να διασώσει την Μνήμη του Θεού, την κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην καρδιά του.
Στην κατάσταση της νόσου της πτώσεως ο άνθρωπος χρησιμοποιεί τον Θεό και τον συνάνθρωπο για την κατοχύρωση της ατομικής του ασφάλειας και ευτυχίας.
Χρήση του Θεού γίνεται με τη θρησκεία.
Προσπάθεια απόσπασης της δύναμης του Θείου, που μπορεί να εκφυλισθεί σε αύτοθεοποίηση του άνθρωπου .
Λέει ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον Κανόνα του
αυτείδωλον εγενόμην
Χρήση του συνανθρώπου , και κατ’ επέκταση της κτίσης γίνεται με την εκμετάλλευση τους με κάθε δυνατό τρόπο.
Αυτή είναι λοιπόν, η νόσος, την οποία ζητεί να θεραπεύσει ο άνθρωπος, εντασσόμενος ολόκληρος στο πνευματικό θεραπευτήριο
της Εκκλησίας
Σκοπός της παρουσίας της Εκκλησίας , ως εν Χριστώ κοινωνίας, στον κόσμο είναι η θεραπεία του ανθρώπου με την αποκατάσταση της καρδιακής κοινωνίας του με το Θεό της νοεράς δηλαδή λειτουργίας.
Κατά τον μακαριστό καθηγητή π.Ι. Ρωμανίδη, Η Πατερική Παράδοσις Δεν Είναι Ουτε Κοινωνική Φιλοσοφία Ούτε Ηθικό Σύστημα Θρησκευτικός Δογματισμός Αλλα Θεραπευτική Αγωγή.
Στο Σημείο αυτό μοιάζει με την Ιατρική Κυρίως Την Ψυχιατρική
Ενας άρρωστος σωματικά, έχει πριν πολύ καιρό νοσήσει ψυχικά και ατυχώς το ποσοστό των ψυχικά αρρώστων είναι συντριπτικό
Η ταυτότητα της Ορθοδοξίας:
Η Εκκλησία ως σώμα Χρίστου, λειτουργεί ως Νοσοκομείο.
Διαφορετικά δεν είναι Εκκλησία, αλλά Θρησκεία.
Οι Κληρικοί,εκλέγονταν από τους θεραπευμένους, γιά νά λειτουργουν ώς θεραπευτές
Η θεραπευτική λειτουργία της Εκκλησίας σώζεται σήμερα σε ωρισμένες Μονές,που αντέχοντας στην εκκοσμίκευση,συνεχίζουν την Εκκλησία των αποστολικών χρόνων επιστήμονες της εκκλησιαστικής θεραπείας είναι οι ήδη θεραπευμένοι.
Όποιος δεν έχει εμπειρία της θεραπείας δεν μπορεί να είναι θεραπευτής.
Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ ποιμαντικής θεραπευτικής επιστήμης και ιατρικής επιστήμης.
Οι επιστήμονες της εκκλησιαστικής θεραπευτικής Πατέρες και Μητέρες αναδεικνύουν άλλους θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της Ιατρικής αναδεικνύουν τους διαδόχους τους
Ο περιορισμός της Εκκλησίας στην απλή συγχώρηση των αμαρτιών για την είσοδο μετά θάνατον στον παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και ισοδυναμεί με το να συγχωρεί ο γιατρός τον ασθενή, για να θεραπευθεί μετά θάνατον
Η Εκκλησία δεν αποβλέπει στο να στείλει κάποιον στον παράδεισο
Παράδεισος και κόλαση,δέν είναι τόποι αλλά τρόποι υπάρξεως..
Η Εκκλησία, θεραπεύοντας τον άνθρωπο, τον προετοιμάζει να βλέπει τον Χριστό αιώνια μέσα στο άκτιστο φώς Του ως παράδεισο και όχι ως κόλαση, πύρ καταναλίσκον
Κι αυτό, φυσικά, άφορα σε κάθε άνθρωπο, ολοι οι άνθρωποι θα βλέπουν αιώνια τον Χριστό,
ως Κριτή του κόσμου.
Η εγκυρότητα της επιστήμης τεκμηριώνεται από την επίτευξη των στόχων της στην ιατρική από τη θεραπεία του ασθενούς.
Έτσι διαφοροποιείται η αυθεντική επιστημονική ιατρική από τον κομπογιαννιτισμό.
Η θεραπεία δεν μετατίθεται στη μεταθανάτια ζωή, αλλά συντελείται στη ζωή του άνθρωπου σ’ αυτόν εδώ τον κόσμο εδώ και τώρα
Αυτό διαπιστώνεται από τα λείψανα των Αγίων που νικούν τη βιολογική φθορά.
Τέλος,τα ιερά κείμενα της Εκκλησίας Γραφή , συνοδικά πατερικά κείμενα δεν κωδικοποιούν κάποια χριστιανική ιδεολογία, άλλά έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα,
λειτουργώντας όπως τα πανεπιστημιακά συγγράμματα στην ιατρική επιστήμη.
Αυτό ισχύει και για τα λειτουργικά κείμενα, τις Ευχές.
Η άπλή ανάγνωση μιας Ευχής προσευχής, χωρίς παράλληλη ένταξη του πιστού στη θεραπευτική διαδικασία της Εκκλησίας δεν θα διέφερε από την περίπτωση, που ο ασθενής καταφεύγει στο γιατρό με ισχυρούς πόνους, και εκείνος αντί να επέμβει δραστικά περιορίζεται στο να τον ξαπλώσει στο χειρουργικό κρεβάτι και να του διαβάσει το σχετικό με τη νόσο του κεφάλαιο.
Αυτή με λίγα λόγια είναι
η Ορθοδοξία.
Δεν έχει σημασία, αν την αποδέχεται κανείς η όχι.
Κάθε άλλη εκδοχή για τον Χριστιανισμό συνιστά παραποίηση και διαστροφή του, έστω καί αν θέλει να προβάλλεται ως Ορθοδοξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου