Περασαν κιολας 5 χρονια .
Η Πανδημια εφερε στην επιφανεια ολα τα στραβα και παρεξηγημενα που χρονια υπηρχαν στην εκκλησια μας.
Από τίς 20 Μονες στο Άγιον Όρος οι περισσοτερες είπαν Οχι στό εμβόλιο
Σιμωνος Πετρας Ναι εκτός 5 μοναχων…
Ξενοφωντος Ναι όλοι οί μοναχοί
Παντοκρατορος Ναι… εκτος 5 μοναχοί….
Σταυρονικητα Ναι…. από τους 27 μοναχούς οι 6 δεν έχουν κάνει εμβόλιο ….
Ιβηρων Ναι…. από τους 30 10 δεν έχουν κάνει……
Κουτλουμουσιου Ναι…. από τους 25 οι 7 δεν έχουν κάνει……
Μεγιστης Λαυρας Οχι… Απ τους 50 εκαναν εμβολιο 7…
Βατοπεδι από τους 110 , 45 εμβολιασμένοι…
Τα άλλα μοναστήρια
Διονυσίου Οχι.. Φιλοθέου Οχι Καρακάλου Οχι Κωνσταμονίτου…Οχι Ξηροποτάμου ….Οχι
Γρηγοριου Οχι .Αγίου Παύλου Οχι πλην τεσσάρων. Δοχειαρίου …Οχι Ζωγράφου Οχι Χιλανδαρι Οχι
Αγιου Παντελεημονος Οχι
Εσφιγμενου παλαια Οχι εκατόν είκοσι 120 μοναχοί δεν έχουν κάνει και ούτε θα κάνουν εμβόλιο .
Ολα αυτα μας δειχνουν τί συμβαινει στην Εκκλησια μας.
Μεσα σε δυο χρονια καταλαβαμε ποιος ειναι ο θεραπευτης-ιατρος και ποιος ο κομπογιανιτης.
Απολυτα διαφωτιστικος στο σημειο αυτο ο μακαριστος π. Ιωαννης Ρωμανιδης, ο μεγαλυτερος ισως θεολογος του προηγουμενου αιωνα. Σημειωνει επιγραμματικα στο βιβλιο του Πατερικη Θεολογια, πριν αρκετα χρονια
Σημερα συμβαίνει νὰ βρισκόμαστε σὲ μία καμπὴ στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας.
Ετσι ποὺ ενας κομπογιαννίτης γιατρὸς μὴ δυνάμενος νὰ θεραπεύση ἢ ενας πνευματικος που δεν μπορει νὰ καθοδηγήση δὲν ἔχει ἐπίγνωσι ὅτι εἶναι κομπογιαννίτης. Ενας ¨κομπογιαννίτης¨ εἶναι σὲ θέση νὰ ἀναγνωρίση τον πραγματικὸ γιατρό,ὅταν τον συναντησει.
Εκτος κι ἂν ἔχει πορρωμένη συνείδησι, οποτε δὲν θὰ τὸν ἀναγνωρίση.
Αὐτὸ συνέβη μὲ τὸν Ἰούδα, ὁ ὁποῖος ἐγνώρισε μὲν τὸν Χριστόν,ἀλλὰ ὄχι ὅπως οἱ ἄλλοι Ἀπόστολοι.
Ὁ Ἰούδας δὲν κατάλαβε ποιὸς ἦταν ὁ Χριστός. Γιατί;
Διότι πνευματικὰ δὲν ἦταν ἐν τάξει. Δηλαδὴ ὁ Ἰούδας ἀπεδείχθη κομπογιαννίτης κὶ οὔτε τὸν ἑαυτὸ του μπόρεσε νὰ σώση.
Σήμερα δίνει ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία τὴν δυνατότητα σὲ κάποιον νὰ ἀνιχνεύση τὸν πραγματικὸ γιατρο καὶ νὰ τὸν διακρίνη ἀπὸ ἕναν κομπογιαννίτη.
Δηλαδὴ μποροῦμε σήμερα νὰ ἀνιχνεύσωμε τὸν ἀληθινὸ πνευματικὸ πατέρα ποῦ εἶναι σὲ θέση νὰ θεραπεύει ἀνάμεσα σὲ πολλοὺς ἄλλους;
Ἢ μποροῦμε σήμερα νὰ ἀνιχνεύσωμε τὸν ἅγιο μέσα στὸ πλῆθος; Δύσκολο φαίνεται.
Οἱ Χριστιανοὶ σήμερα ἔχουν φθάσει στὸ σημεῖο, δύσκολα νὰ ξεχωρίζουν τοὺς πνευματικοὺς γιατροὺς ἀπὸ τοὺς κομπογιαννίτες.
Καὶ φθάσαμε σ’ αὐτὴν τὴν κατάστασι, διότι ἀντικαταστήσαμε τὴν Πατερικὴ Θεολογία μὲ δυτικοῦ τύπου θεολογία, μὲ θεολογία τῶν δογμάτων, μὲ θεολογία τοῦ βιβλίου δηλαδὴ ὄχι ἐμπειρική ἡ ὁποία δὲν ὁδηγεῖ στὴν κάθαρση τῆς ψυχῆς ἀπὸ τὰ πάθη.
Καταδιώξαμε τὴν ἡσυχαστικὴ παράδοσι καὶ τὴν ἀντικαταστήσαμε μὲ τὰ δόγματα ἢ μὲ τὴν ἠθικὴ-εὐσεβισμό.
Καὶ αὐτὸ συνέβη ἀπὸ τοὺς χρόνους μετὰ τὴν Ἑλληνικὴ Ἐπανάστασι τοῦ 1821, μὲ πρωταίτιο τὸν Ἀδαμάντιο Κοραή.
Οἱ Χριστιανοὶ σήμερα ἔχουν φθάσει στὸ σημεῖο δύσκολα νὰ ξεχωρίζουν τοὺς ¨πνευματικοὺς γιατροὺς¨ ἀπὸ τοὺς κομπογιαννίτες.
Πατερικὴ Θεολογία
Τοῦ π. Ἰωάννη Ρωμανίδη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου