ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΣΑΝΤΕΣ..
Ο Θωμας Ζήτησε πρώτα
να γνωρίσει και μετά να πιστέψει.
Ο άγιος Μάρκος ο Ασκητής είναι κατηγορηματικός μας λέει πως Εκείνος που
δεν γνωρίζει την αλήθεια,
δεν μπορεί και να πιστεύει αληθινά.
Η αληθινή πνευματική γνώση, είναι δώρο από το Θεό στους ανθρώπους. Δηλαδή η γνώση, η εμπειρία, διδάσκει σ εκείνους που την δέχτηκαν,που την βίωσαν…την πίστη.
Ο άγιος Διάδοχος, Φωτικής,τον 5ο αιώνα μας είπε.
Εκείνος που πιστεύει μόνο, χωρίς να έχει αγάπη, και αυτή την πίστη που νομίζει ότι έχει, δεν την έχει.
Προηγείται η γνώση κι έρχεται και η πίστη, η εμπιστοσύνη στον ουράνιο Πατέρα.
Ο Χριστός μας προτρέπει, να έλθουμε και να δούμε Στην Παλαιά Διαθήκη ο Δαβίδ λεει :
Γεύσασθε Και Ίδετε Ότι Χρηστός Ο Κύριος .
Πρώτα δοκιμάστε και μετά πιστέψτε.
Η γνώση προηγείται και ακολουθεί η πίστη.
Ο Ιησούς μας προτρέπει .
Μη μεριμνάτε τι θα φάτε κοιτάξτε τα πτηνά,ούτε σπέρνουν ούτε θερίζουν, ούτε αποθηκεύουν,κι ο Πατέρας ο ουράνιος τα τρέφει.
Μη μεριμνάτε, τι θα φάτε ή τι θα πιείτε ή τι θα ντυθείτε. Γνωρίζει ο Πατέρας σας ο ουράνιος τι χρειάζεστε.
Δεν μπορείτε να υπηρετείτε τον Θεό και το Χρήμα.
Ομως ο εαυτος μας, θέλει ασφάλεια ζωής . Θέλει Χρήμα θέλει να σώσει τη ψυχή του και γι’ αυτό τη χάνει
Τελικά ο απόστολος Θωμάς, μόλις είδε τον αναστημένο Ιησού αναφώνησε
Ο Κύριος μου και ο Θεός μου.
Ενώ ο Χριστός, τον κάλεσε να δεί αυτός δεν το έκανε
Ο αναστημένος Ιησούς εμφανίστηκε σε κατάλληλα προετοιμασμένους στην εμπειρία της θέωσης, που πείθει όποιον τη βιώνει.
Οχι σε καφενεία και πλατείες
Ο Θωμάς ζήτησε επιβεβαίωση δια της αφής αλλά όταν έζησε την εμπειρία της θεωρίας, μέσα απ αυτην πήρε, ισχυρότερη επιβεβαίωση από ο,τι θα μπορούσε να δώσει η αφή.
Αυτό το οποίο ονομάζουμε εμείς επαφή δεν υφίσταται στην πραγματικότητα.Από φυσική άποψη επαφή δεν υπάρχει.
Ο εγκέφαλός μας απλώς αποκωδικοποιεί και μας δίνει την ψευδαίσθηση της αφής.
Ο Θωμάς βεβαιώθηκε μέσω της θέωσης.
Ο Χριστός όμως του είπε.
Επειδή Με είδες, πίστεψες.
Μακάριοι όσοι θα πιστέψουν χωρίς να Με δουν .
Ο Θωμάς ε ί δ ε τον Χριστό μέσα στην εμπειρία της θέωσης ο Χριστός μακαρίζει όσους θα φτάσουν να αποκτήσουν την πίστη πριν ζήσουν τη θέωση.
Ο Γέροντας Σωφρόνιος, αναφερόμενος σ αυτή την κατηγορία των πιστών λέει.
Όσο ο άνθρωπος δεν αξιώθηκε να βιώσει την εν Χριστώ Ανάσταση του, όλα μέσα του είναι παραμορφωμένα από το φόβο του θανάτου και επομένως από τη δουλεία στην αμαρτία.
Απ αυτούς, όμως, που ακόμη δεν γνώρισαν τη χάρη της αναστάσεως, ξεφεύγουν, από τούτη την παραμόρφωση, μόνον εκείνοι, για τους οποίους ελέχθη το :
¨Μάκαριοι οι μη ιδόντες και πιστεύσαντες¨.
Η γνώση προηγείται της πίστης και η πίστη προηγείται της εμπειρίας της θέωσης.
Όταν λοιπόν ο θνητός έχει την πίστη ή την εμπειρία της θέωσης,τότε μπορεί να εύχεται και να αντεύχεται
Χριστός ανέστη. Αληθώς ανέστη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου