Posted on 30 Μαρτίου, 2013 by kosmaser
Ο Χριστός μιλούσε με παραβολές , όχι για να γίνει κατανοητός , αλλά ακριβώς το αντίθετο , για να μην καταλαβαίνει το ¨ πλήθος¨ τις μεγαλες αλήθειες που Εκείνος ¨περνούσε στον κόσμο¨με αυτές, ώστε να κατανοηθούν αποκλειστικά απο όσους είχαν¨Ωτα ακούειν.¨ Το ίδιο περίπου γινόταν, και όταν ο Χριστός ¨δίδασκε¨με τον Λόγο, ή τις ¨πράξεις¨ Του.
Ετσι λοιπόν και πάλι, μιλα για τη σχέση της ψυχικής υγείας με τη σωματική.
Πόσο Οι αρρώστιες της ψυχής , επηρεάζουν τη σωματική μας υγεία.Και Πόσο μας βοηθά η πίστη , να ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες μας μ αυτές.
Βρέθηκε λοιπόν ο Χριστός σ ένα σπίτι στην πόλη Καπερναούμ, κι Απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήθος που είχε μαζευτεί για να τον ακούσει ήταν μεγάλο και δύσκολα μπορούσε να μπεί κανείς μέσα σ αυτό.
Από την άλλη πάλι, Τέσσερις Άνθρωποι Είχαν Αναλάβει Να Μεταφέρουν Έναν Παραλυτικό Μπροστά Στον Ιησού. Από την πόρτα ήταν αδύνατο να περάσουν. Η επιθυμία τους όμως να δει ο Ιησούς τον παράλυτο φίλο τους ήταν μεγάλη.Ετσι σκέφτηκαν ένα ¨κόλπο¨ Ανέβηκαν στην στέγη, και έβγαλαν τα κεραμίδια και κατέβασαν απ εκεί το κρεβάτι με τον παράλυτο μπροστά στα έκπληκτα μάτια όλων.
Η δική τους πίστη στη δύναμη του Χριστού, αλλά και η αγάπη για τον φίλο τους, ήταν τόσο μεγάλες, που ξεπερασαν τα εμπόδια του κόσμου.
Ο Χριστός, βλέποντας την πίστη των, δεν έκανε διάλογο.Είδε πως δεν υπήρχε λόγος για κάτι τέτοιο.Ετσι, του λέει,
Τέκνον ¨Σου συγχωρούνται οι αμαρτίες¨Τον ονομάζει παιδί του του χαρίζει την υιοθεσία.
Απορία σε όλους, αλλά και σε μας.Ο άνθρωπος πήγε εκεί για να γιατρευτεί και όχι να πάρει άφεση αμαρτιών. Ο Χριστός όμως, Βλέποντας τη δυσπιστία και την καχυποψία των παριστάμενων ανθρώπων κυρίως αυτών ¨του νόμου¨, των γραμματέων,που θεώρησαν οτι ηταν βλάσφημο να συγχωρεί κάποιος άνθρωπος τις αμαρτίες και όχι ο Θεός, τους ρωτά: ¨Τι είναι πιο εύκολο¨ Να συγχωρεθούν οι αμαρτίες ή να γιατρευτεί ένας άρρωστος.Και απευθυνόμενος στον παράλυτο, του λέει να σηκωθεί και να περπατήσει, παίρνοντας και το κρεβάτι του μαζί.
Οι αρρώστιες μας και η φθορά του σώματος, αποτελούν συνέπειες της αμαρτίας μας.
Η σύγχρονη επιστήμη μιλά για ψυχοσωματικές νόσους, στις οποίες ο ψυχισμός π.χ. το άγχος, ο φόβος της αρρώστιας αλλά και του θανατού μπορεί να προκαλέσει αρρώστια, αλλα και τον θάνατο.
Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, παρομοιάζει τον παράλυτο, με την άρρωστη ψυχή και λέει ότι
¨ οι τέσσερις άνθρωποι-φίλοι του¨ που τη μεταφέρουν μπροστά στον Χριστό, είναι Οι Αρετές Του Μετανοούντος Ανθρώπου:
Η Διάθεση Απομάκρυνσης Από Την Αμαρτία Η Αυτοκριτική και αυτοταπείνωση,
Ο αυτο εξευτελισμός , Η Εξομολόγηση, Και οπωσδήποτε Η Θερμή Προσευχή.
Η ο ρ ο φ ή που διαλύεται είναι ο ξιπασμενος νους, που δεν επιτρέπει τη μετάνοια. Αφού πετάξει μακρυά τα κεραμμίδια-λογισμούς του, τότε και μονον τότε κατεβαίνει ο νούς στην καρδιά, όπου τον περιμένει ο λυτρωτής-θεραπευτής Χριστός για να του θεραπεύσει την ψυχή.
Οταν δε η ψυχή θεραπευτεί με την άφεση που της παραχωρεί ο ίδιος ο Χριστός ,Τότε είναι σε θέση να κουβαλήσει μόνη της και το ¨κρεβάτι¨ που τη μετέφερε προηγουμένως, δηλαδή το πρώην ακινητοποιημενο-βραχυκυκλωμενο απ τους λογισμούς ανθρώπινο σώμα που επιστρέφει στην κανονικη ,κατάστασή του πλήρως θεραπευμένο.
Ο Χριστός λέει στον ¨θεραπευμένο¨ πλέον άνθρωπο, Πάρε Το Κρεββάτι Σου Και Πήγαινε. Ετσι η επαφή του¨ άρρωστου ανθρώπου¨με τον ¨Λόγο¨. έχει σαν αποτέλεσμα την επιστροφή του στην πρώτη κατάσταση, ώστε υγιής πλέον να αντιμετωπίσει την πρόκληση της καθημερινότητος , με απώτερο σκοπό, την επιστροφή του στην οντως ¨Ζωή¨.
Παρακαλω δειτε το εξαιρετικο βιντεο, στο οποιο ο Μητροπολιτης Ναυπακτου εξηγει
τί ακριβως ειναι ο Νους του ανθρωπου..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου