Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2023

ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ ΘΕΡΑΠΕΙΑ..

 


Στις 14-10-2011 , πριν 12 χρονια ο Μητροπολιτης Ναυπακτου , μιλησε στο  Πανεπιστήμιο του Ιασίου  της Ρουμανίας, για τη θεραπεια του αρρωστου ανθρωπου. 







Ζούμε μέσα στήν Εκκλησία γιά νά θεραπευθούμε, πού σημαίνει νά περάσουμε από τήν κατάσταση τού δούλου,στήν κατάσταση τού μισθωτού καί από εκεί νά φθάσουμε στήν υιοθεσία,νά γίνουμε παιδιά τού Θεού.

Έλεγε ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης ότι αίρεση είναι η άρνηση τής μεθόδου γιά νά φθάση κανείς στήν γνώση τού Θεού που είναι ο  ιερός  ησυχασμός. 

Δηλαδή, κάθε επιστήμη έχει τήν κατάλληλη μέθοδο. 

Άν δέν ακολουθήση κανείς τήν κατάλληλη μέθοδο, δέν μπορεί νά εχει τό αποτέλεσμα πού επιθυμεί. 

Η μέθοδος τής ορθοδόξου θεολογίας, πού προσφέρει τήν γνώση τού Θεού, είναι :

Η  κάθαρση, ο φωτισμός , πού οδηγεί στήν θέωση. 

Όταν αρνειται κανείς αυτήν τήν μεθοδολογία,τότε  στοχάζεται περί τού Θεού καί στόν στοχασμό  αναμειγνύεται η φαντασία, οπότε καταλήγει κανείς σέ  αίρεση .

Μάλιστα, έλεγε ότι οι άνθρωποι γίνονται αιρετικοί όταν δέν υπάρχουν Προφήτες νά διδάξουν τήν μέθοδο τής γνώσεως τού Θεού.

Η εσχατολογική ζωή δέν είναι η ζωή μετά  τήν Δευτέρα Παρουσία, αλλά η εν Χριστώ ζωή μέσα στήν Εκκλησία είναι ο συνδυασμός Μυστηρίων καί ασκήσεως. 

Μερικοί λένε ότι θά ζήσουμε τό έσχατο μετά τήν Δευτέρα Παρουσία τού Χριστού. 

Αυτό είναι λάθος. 

Στό Βιβλίο τής Αποκαλύψεως τού Ιωάννου λέγεται ότι ο Χριστός είναι ο πρώτος καί ο έσχατος. 

Μέ τήν ενανθρώπηση τού Χριστού τό έσχατο, δηλαδή ο Χριστός, εισήλθε μέσα στήν Ιστορία.

Έτσι, η Βασιλεία τού Θεού εισήλθε μέσα στόν κόσμο καί τήν Ιστορία, οπότε οι άνθρωποι μπορούν νά μεθέξουν τής Βασιλείας τού Θεού, τής θέας τού ακτίστου Φωτός, γιατί αυτή είναι η Βασιλεία τού Θεού.

Όταν οι άγιοι φθάνουν στήν θεοπτία καί βλέπουν τόν Θεό, τότε βιώνουν τήν Βασιλεία τού Θεού, τό έσχατο τό βλέπουν από τώρα, από τήν ζωή αυτή. 

Αυτό λέγεται πρώτη ανάσταση καί η δεύτερη ανάσταση θά είναι μετά τήν ανάσταση τού σώματος, κατά τήν δευτέρα έλευση τού Χριστού. 

Οι άγιοι βλέπουν τό Φώς τού Θεού διά τής θεώσεως. Είναι αυτό πού ψάλλουμε στήν δοξολογία: 

εν τώ φωτί σου οψόμεθα φώς . 

Ζούμε, δηλαδή, μέσα στό Φώς τού Αγίου Πνεύματος μέ τήν κάθαρση, τόν φωτισμό, καί έτσι μπορούμε νά δούμε τό Φώς.

Ο Παράδεισος καί η Κόλαση υπάρχουν από τήν πλευρά τού ανθρώπου καί όχι από τήν πλευρά τού Θεού. 

Δέν δημιούργησε ο Θεός τόν Παράδεισο καί τήν Κόλαση, 

αλλά ο άνθρωπος βιώνει τόν Θεό ως Παράδεισο καί Κόλαση 

Ο Θεός είναι Φώς καί φωτίζει όλον τόν κόσμο. 

Τό κτιστό φώς έχει δύο ιδιότητες φωτίζει καί καίει  άλλοι φωτίζονται καί άλλοι καίγονται.

Άν βάλουμε κάτω από τόν ήλιο ένα κερί καί λίγη λάσπη, τότε τό κερί θά αρχίση νά λιώνη καί η λάσπη νά σκληρύνεται. 

Σ αυτό ευθύνεται η ουσία κάθε υλικού αντικειμένου. 

Ο Θεός είναι τό άκτιστο Φώς καί μερικοί μετέχουν τού Φωτός καί φωτίζονται, διότι έχουν καθαρθή, καί άλλοι καίγονται, διότι δέν είναι έτοιμοι νά δεχθούν τό Φώς. 

Άν κανείς δέν έχη οφθαλμό νά δή τό Φώς, καίγεται από τό Φώς.

Αυτό είναι ο Παράδεισος καί η Κόλαση.

Ο π. Ιωάννης Ρωμανίδης έλεγε ότι ο Χριστός πολλές φορές μιλώντας γιά τήν κόλαση, τήν απεκάλεσε σκότος καί άλλες φορές τήν απεκάλεσε πύρ 

Όπου, όμως, υπάρχει η φωτιά, εκεί δέν υπάρχει σκοτάδι, όπου υπάρχει σκοτάδι δέν υπάρχει φωτιά. 

Αυτό σημαίνει ότι η Κόλαση 

δέν είναι ούτε σκοτάδι ούτε πύρ

όπως εμείς γνωρίζουμε τό σκοτάδι καί τό πύρ,δέν είναι κτιστές πραγματικότητες, αλλά  άκτιστες. 

Ο Θεός θά αγαπά όλους τούς ανθρώπους καί  τούς αμαρτωλούς καί θά στέλνη τήν άκτιστη Χάρη Του 

σέ όλους.

Όσοι θεραπεύθηκαν από τήν ζωή αυτή καί απέκτησαν τήν ανιδιοτελή αγάπη θά βλέπουν τόν Θεό ως Φώς. 

Όσοι δέν θεραπεύθηκαν, δέν θά βλέπουν Τόν ως Φώς, αλλά ως πύρ.  

Γι’ αυτό τό πύρ τής κολάσεως είναι άκτιστο, δέν είναι κτιστό,  όπως διδάσκουν οι Δυτικοί .

Αυτό τό παρουσιάζει πολύ ωραία η αγιογραφία τής ΔευτέραςΠαρουσίας  Από τόν θρόνο τού Θεού βγαίνει τό Φώς καί φωτίζει τούς αγίους καί από τόν ίδιο τόν θρόνο τού Θεού βγαίνει ο πύρινος ποταμός στόν οποίο βρίσκονται οι αμαρτωλοί, πού σημαίνει ότι είναι άκτιστο τό πύρ. 

Αυτό σημαίνει ότι Παράδεισος καί Κόλαση υπάρχει από τήν πλευρά τού ανθρώπου καί όχι από τήν πλευρά τού Θεού 

Έτσι, μέσα στήν Εκκλησία αγωνιζόμαστε νά θεραπευθούμε, ώστε όταν θά δούμε τό Φώς ,

γιατί όλοι θά δούν τόν Θεό καί οι αμαρτωλοί καί οι δίκαιοι,

τότε ο Θεός νά γίνη Παράδεισος καί όχι Κόλαση.Αυτό γίνεται καί τώρα μέ τήν θεία Κοινωνία. 

Όσοι προετοιμάζονται κατάλληλα αισθάνονται μέσα τους τό Φώς,  όσοι δέν προετοιμάζονται κατάλληλα, η θεία Κοινωνία γίνεται φωτιά, εις κρίμα καί εις κατάκριμα.

Οι άγιοι στήν Βασιλεία τού Θεού δέν θά έχουν μία στασιμότητα,όπως έλεγε ο Πλάτων, δέν θά ζούν στήν ευδαιμονία,  όπως έλεγε καί ο ιερός Αυγουστίνος,  αλλά θά έχουν μία διαρκή πρόοδο. Θά υπάρχη μία αεικίνητη στάση, μία στάσιμη κίνηση, κατά τόν άγιο Μάξιμο τόν Ομολογητή, ενώ οι αμαρτωλοί πού δέν μετανόησαν θά αποκτήσουν πώρωση, καί δέν έχουν αυτή τήν εξέλιξη.







Απόσπασμα ομιλίας στό Πανεπιστήμιο Ιασίου Ρουμανίας, τήν 14-10-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου