Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 11 Αυγούστου 2020

Η ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΠΟΨΙΝ..

 












Ἡ ΚΕ' ΠανορθόδοξηΣυνδιάσκεψη Ἐντεταλμένων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν καί Ἱερῶν Μητροπόλεων γιά θέματα αἱρέσεων καί παραθρησκείας, πού πραγματοποιήθηκε, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερωνύμου, στό Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας στά Μελισσιάτικα Βόλου, ἀπό 4 ἕως 6.11.2013, μέ τήν μέριμνα τῆς Συνοδικῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῶν Αἱρέσεων, μ θμα:
 
«Τό πρόβλημα τς σθενείας, αρετικές καί ποκρυφιστικές προσεγγίσεις», 
 
μετά ἀπό ἐκτενῆ συζήτηση ἐπί τῶν εἰσηγήσεων, ἐνέκρινε ὁμοφώνως τά ἀκόλουθα Πορίσματα

1. Ἡ Συνδιάσκεψη ἀσχολήθηκε μέ τό θέμα τς σθενεας κα τς θεραπεας της, ὅπως κατανοοῦνται, 

ἀφ’ ἑνός στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί 

ἀφ’ ἑτέρου στίς σύγχρονες αἱρετικές, ἀποκρυφιστικές καί ἀνατολικοθρησκευτικές ὁμάδες. 

Γιά νά κατανοηθοῦν οἱ ριζικές διαφορές ἀνάμεσα στίς δύο αὐτές προσεγγίσεις τοῦ θέματος, εἶναι ἀπαραίτητη 
 γνώση τς νθρωπολογας, πού προϋποτίθεται στήν κάθε περίπτωση. 
Ἡ Ὀρθόδοξη ἀνθρωπολογία, στήν ὁποία βασίζεται ἡ Ὀρθόδοξη θεώρηση τοῦ προβλήματος τῆς ἀσθενείας καί τῆς θεραπείας της, δέχεται ὅτι ὁ ἄνθρωπος εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ,  ἀποτελούμενο ἀπό δύο ἁρμονικῶς ἑνωμένα, διάφορα ὅμως, συστατικά στοιχεῖα, τό σμα κα τν ψυχ

Ἄνθρωπος δέν εἶναι μόνον ἡ ψυχή, οὔτε μόνον τό σῶμα, ἀλλά τό «συναμφότερον».

 2. Ἡ σθνεια, σύμφωνα μέ τή διδασκαλία τῆς Ὀρθοδόξου  Ἐκκλησίας, ἔχει σχέση μέ τήν κτιστότητα τοῦ ἀνθρώπου καί εἶναι ἀποτέλεσμα τῆς πτώσεως, δηλαδή τῆς ἑκουσίας
ἀπομακρύνσεώς του ἀπό τήν πηγή τῆς ζωῆς καί τῆς ἀφθαρσίας, τόν Θεό. 

Ἡ πτώση διετάραξε τήν ἁρμονική συνύπαρξη σώματος καί ψυχῆς, μέ ὀλέθριες συνέπειες καί γιά τά δύο.

3. Ἡ πρόσληψη τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως ἀπό τόν Θεό Λόγο, ἄνοιξε τό δρόμο γιά τν ναρεση το θαντου κα τ  σωτηρα το λου νθρώπου. 
 νανθρώπιση το Λόγου κα  νκη Του κατ  το θαντου μεττρεψαν τόν πόνο κα τν σθνεια σ «τόπο» κα «τρόπο» γι τ σωτηρα μας. 
Ἔκτοτε γίνονται αὐτά τά δύο μέσα σωτηρίας, ἐάν ὁ ἄνθρωπος ἐν ἐλευθερίᾳ ἐπιλέξει τήν ἐν Χριστῷ ἀξιοποίησή τους. 

4. Στς διφορες αρετικς, ποκρυφιστικς κα νατολι κοθρησκευτικς μδες συναντᾶμε διαφορετικές ἀντιλήψεις γιά τήν ἀσθένεια καί τήν προέλευσή της, ἤτοι: 
α) Στίς αἱρετικές ὁμάδες τοῦ εὐρύτερου  προτεσταντικοῦ  χώρου ἡ ἀσθένεια κατανοεῖται, 
ετε ς ργο νός τιμωρο Θεοξαιτας προσωπικν μαρτημτων, 
ετε ς ποκλειστικό ργο το διαβόλου

β) Στς ποκρυφιστικς μδες τς «Νας ποχς» κα τς μδες πού προρχονται πό τς νατολικς θρησκεες, ἡ ἀσθένεια κατανοεῖται ς 
μπλοκρισμα τς μαλς ρος τς νργειας
(τύπου Πρνα, Τσ, Συμπαντικς νργειας ) στό νθρώπινο σμα.

5. Ο λεγόμενες ¨ναλλακτικς θεραπεες¨   ποτελον φαρμογ στό χρο τς γεας τν περ Θεονθρώπου κα κόσμου ντιλψεων τν νατολικν θρησκειν κα τς 
Νας ποχς το δροχόου
 κα γι’ ατό εναι πιό σωστό ν νομζονται: «Ἰατρική τῆς Νέας Ἐποχῆς». 

Γιά τίς ὁμάδες αὐτές ὅλα εἶναι ἐνέργεια, ὅλα εἶναι Ἕνα 
ν τό πν» τς Θεοσοφας) καί ὅλα εἶναι Θεός. 

Μέ βάση αὐτή τή θεώρηση, διδάσκουν ὅτι ὁ ἄνθρωπος, 
ἀνακαλύπτοντας τόν «Θεό - Ἑαυτό» του καί ἐνεργοποιώντας τίς ἀπόκρυφες δυνάμεις, πού δῆθεν κρύβει μέσα του, μπορε ν ατοθεραπεύεται. 

ς ατοθεραπεα νοεται τό «ξεμπλοκρισμα» τς νργειας. 

6. Οἱ ποικιλώνυμες «ἐναλλακτικές θεραπεῖες» εἰσηγοῦνται τρόπους «ξεμπλοκαρίσματος» αὐτῆς τῆς ἐνέργειας. 

Ἔτσι, ἡ μοιοπαθητικ, π.χ. προτείνει τό δυναμοποιημνο
μοιοπαθητικό φρμακο, 

ὁ Βελονισμός τήν τοποθέτηση βελονῶν σέ κατάλληλα σημεῖα τῶν, κατ’ αὐτούς, «ἐνεργειακῶν καναλιῶν» τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος. 
Ἄλλες πάλι «θεραπεῖες», ὅπως τό Ρεϊκι, προτείνουν τό «ξεμπλοκάρισμα» «δι’ ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν ἀπό ἕνα ὑψηλῆς πνευματικῆς στάθμης ἄτομο… πού στην πραγματικότητα εἶναι κανάλι παγκόσμιων ἐνεργειῶν…». 

Σέ ὁρισμένες «θεραπεῖες» δέν ἀπουσιάζει καί  πρακτικ σύζευξης χριστιανικς ρολογας μ ποκρυφιστικς ρμηνεες, στό πλαίσιο τῆς θεωρητικῆς τεκμηρίωσης τοῦ τρόπου μέ τόν ὁποῖο,  ὑποτίθεται,  ὅτι ἐνεργεῖ ἡ μέθοδος.
 Οἱ περισσότερες ὁμάδες χρησιμοποιοῦν  ἐπιστημονικοφανῆ  ὁρολογία, μέ στόχο νά ἐντυπωσιάσουν καί νά παραπλανήσουν τό ἀνυποψίαστο Κοινό. 

Ἄλλες πάλι, ὅπως ἡ ομοιοπαθητικη, ἰσχυριζόμενες ὅτι μέ τά «φάρμακά» τους θεραπεύουν... κόμη κα τ πθη τς ψυχςπως τόν γωϊσμό, τ ζλεια, τν ργ, τόν θυμό κ.., σφετερζονται τό ργο τς ρθοδόξου κκλησας ς «ατρεου πνευματικο». 

7. Οἱ λεγόμενες ναλλακτικς θεραπεες δέν ἔχουν ἁπλῶς  ἀποκρυφιστικές προεκτάσεις, ἀλλά τά ἴδια τά θεμέλιά τους εὑρίσκονται στόν ἐξωχριστιανικό καί μάλιστα ἀποκρυφιστικό χῶρο.Οἱ περισσότερες ἀποτελοῦν, ὄχι μόνο μία πρόταση θεραπείας τοῦ σώματος, ἀλλά ἐπαγγέλλονται τήν μετάβαση, μέσῳ τοῦ ἀποκαλούμενου «κβαντικο λματος», κ.. στ «Να ποχ» κα τ δημιουργα νός νου τύπου νθρώπου. 



Ἡ Συνδιάσκεψη διεπίστωσε ὅτι οἱ «θεραπεῖες» αὐτές 

γγελοθεραπεα, γιουρβδα, νθοϊματα Μπχ, Aura Soma, ρωματοθεραπεα, Βελονισμός, Βιοενεργειακς Θεραπεες, σωτρα Θεραπευτικ, Κρανιοϊερ Θεραπεα, Κρυσταλλοθεραπεα, μοιοπαθητικ, Ρϊκι, Ρεφλεξολογα, Σιτσου, ψευδοεπιστημονικς ψυχοθεραπεες 

 θεμελιώνονται σέ κοσμοθεωριακό ὑπόβαθρο, τό ὁποῖο εἶναι ντθετο κα συμββαστο μ τν ρθόδοξη πστη.
Ἡεὐρεία διάδοσή τους ἐξελίσσεται σέ μεῖζον κοινωνικό πρόβλημα ἰατρικῆς καί φαρμακευτικῆς φύσεως μέ ἠθικές, κοινωνικές καί πνευματικές προεκτάσεις, θέτοντας ἐνίοτε σέ κίνδυνο ἀνθρώπινες ζωές. 
Δημιουργεῖ ἐπίσης σοβαρά πνευματικά καί ποιμαντικά προβλήματα. Ἡ Πολιτεία, καθώς ἐγγυᾶται – καί διά τοῦ Συντάγματος – τό ἔννομο ἀγαθό τῆς ὑγείας, τό ὁποῖο τίθεται ἐν κινδύνῳ ἀπό τίς προαναφερθεῖσες «θεραπεῖες», ὀφείλει νά δράσει καί πρακτικά γιά τή διασφάλισή του. 
Οἱ «θεραπεῖες» αὐτές ἀπειλοῦν μέ ἀλλοίωση τό Ὀρθόδοξο φρόνημα. Ἀποτελοῦν δυνητικά «γέφυρες», πού μποροῦν νά φέρουν σέ ἐπαφή ἀνύποπτους Ὀρθοδόξους χριστιανούς μέ τίς ἀνατολικές θρησκεῖες καί τόν Ἀποκρυφισμό. 

9. Οἱ λεγόμενες ἐναλλακτικές θεραπεῖες ἤ σύμφωνα μέ τόν Ἰατρικό Σύλλογο Ἀθηνῶν «Ἀνορθόδοξες Θεραπευτικές Μέθοδοι» (ΑΝ.ΘΕ.Μ.), στίς ὁποῖες κυριαρχεῖ μιά μεταφυσικῆς τάξεως ἐνέργεια, στηρίζονται σέ πεπαλαιωμένα καί μυθώδη δεδομένα. Λείπει σ’ αὐτές ἡ αὐστηρή ἐπιστημονική μεθοδολογία. Βασίζονται σέ ἀναπόδεικτες ἀρχές, οἱ ὁποῖες κατά κανόνα εὑρίσκονται στόν χῶρο τοῦ φανταστικοῦ. 

Δέν ἀξιοποιοῦν τίς σύγχρονες ἐξελίξεις καί μεθόδους τῆς ἐπιστήμης καί ὡς ἐκ τούτου χαρακτηρίζονται, ἀπό ἐπίσημους ἑλληνικούς καί διεθνεῖς ἰατρικούς φορεῖς καί συλλόγους, ὡς ψευδοεπιστῆμες. Σύμφωνα μέ τούς ἀνωτέρω ἐπιστημονικούς φορεῖς, τό τυχόν θεραπευτικό ποτλεσμα, ἐάν κα  φ’  σον πρχει, κδηλώνεται συνθως σ ατοϊσιμα, ψυχοσωματικ κα νευροφυτικ νοσματα. 

φελεται στόν μηχανισμό το εκονικο φαρμκου (placebo),τό ποοδρ μσ αθυποβολς

Ἡ Κλασσική Ἰατρική εἶναι φηρμοσμνη πιστμη, ἡ ὁποία διαρκῶς ἐρευνᾶ καί προοδεύει, προσφέροντας οὐσιαστική φροντίδα σέ ἑκατομμύρια ἀσθενῶν.

 10. Την Συνδιάσκεψη ἀπασχόλησαν ἐπίσης καί οἱ τελούμενες «θεραπεῖες» στίς ὁμάδες τοῦ εὐρύτερου Προτεσταντικοῦ  χώρου 
Νεοπεντηκοστιανο, «Χαρισματικο», Christian Science , ἀλλά καί σέ αὐτές τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ, στό βαθμό πού ἔχει υἱοθετήσει προτεσταντικές «χαρισματικές» πρακτικές. Ἀπό τίς ὑποτιθέμενες θεραπεῖες στούς παραπάνω χώρους, δέν ἀπουσιάζουν «θεραπεῖες» κατά παραγγελίαν φαινόμενα ἀπάτης, ἕνα εἶδος «σόου», πού ὄχι μόνο δέν προσφέρει πραγματική ἴαση, ἀλλά ἀντιθέτως γίνεται ἀντικείμενο αὐστηρῆς κριτικῆς καί ἀπό ἄλλες ὁμάδες τοῦ ἰδίου χώρου. 

11. Οἱ ψευδοθεραπεῖες, εἴτε πεντηκοστιανικοῦ εἴτε νεοεποχίτικου τύπου, θεωροῦνται ἤ περιπτώσεις καλυμμένης ἀπάτης, ἤ φαινόμενα ψυχολογικῆς  ὑποβολῆς  ἤ κακέκτυπες ἀπομιμήσεις θαυμαστῶν βιβλικῶν θεραπειῶν, χωρίς νά ἀποκλείεται καί ἡ περίπτωση δαιμονικῆς συνεργείας   
Ὡς τέτοιες ἀποτελοῦν σημεῖα τοῦ Ἀντιχρίστου. Ἡ βασική τους διαφορά μέ τίς θαυματουργικές θεραπεῖες τῶν Ἁγίων εἶναι ὅτι γίνονται μέ ἀπώτερο σκοπό νά παραπλανήσουν καί νά ἀπομακρύνουν τόν ἄνθρωπο ἀπό τόν μόνο ἀληθινό Ἰατρό ψυχῶν καί σωμάτων, τόν Ἰησοῦν Χριστόν.

12.  νθρωπος ς δημιούργημα το Θεο, εναι λοκληρωμνος κα πραγματικ θεραπευμνος, κατ τούς Πατρες τς κκλησας, μόνο στν πλρη νωσ του μ τόν ησον Χριστόν, μσα στν ρθόδοξη κκλησα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου