Η διάκριση ουσίας και ενέργειας, στον Θεό, είναι η ουσιαστική διαφορά της Ορθοδοξίας από κάθε άλλη εκδοχή του Χριστιανισμού
Η ενέργεια του νού μέσα στην καρδιά
ονομάζεται ¨νοερά λειτουργία¨ της καρδιάς.
Το Περιβόητο «Προπατορικό Αμάρτημα» Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του Άνθρωπου,
στην αρχή ακόμη της ιστορικής του παρουσίας, να διασώσει την μνήμη του Θεού, την κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην καρδιά του.
Στην κατάσταση της νόσου της πτώσεως ο άνθρωπος¨χρησιμοποιεί¨ τον Θεό και τον συνάνθρωπο για την κατοχύρωση της ατομικής του ασφάλειας και ευτυχίας.
Η ενέργεια του νού μέσα στην καρδιά
ονομάζεται ¨νοερά λειτουργία¨ της καρδιάς.
Το Περιβόητο «Προπατορικό Αμάρτημα» Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του Άνθρωπου,
στην αρχή ακόμη της ιστορικής του παρουσίας, να διασώσει την μνήμη του Θεού, την κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην καρδιά του.
Στην κατάσταση της νόσου της πτώσεως ο άνθρωπος¨χρησιμοποιεί¨ τον Θεό και τον συνάνθρωπο για την κατοχύρωση της ατομικής του ασφάλειας και ευτυχίας.
Χρήση του Θεού γίνεται με τη θρησκεία
προσπάθεια απόσπασης της δύναμης του Θείου, που μπορεί να εκφυλισθεί σε αύτο-θεοποίηση του άνθρωπου
αυτείδωλον εγενόμην λέγει
ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον «Κανόνα» του .
αυτείδωλον εγενόμην λέγει
ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον «Κανόνα» του .
Κατά τον μακαριστό καθηγητή π.Ι. Ρωμανίδη,
Η Πατερική Παράδοσις Δεν Είναι Ουτε Κοινωνική Φιλοσοφία,Ούτε Ηθικό Σύστημα ,Ούτε Θρησκευτικός Δογματισμός Αλλ’ Είναι Θεραπευτική Αγωγή.
Εις Το Σημείο Αυτό Ομοιάζει Πολύ Με Την Ιατρική Και Κυρίως Την Ψυχιατρικήν…
Ενας άρρωστος σωματικά, έχει πριν πολύ-πολύ καιρό νοσήσει ψυχικά και ατυχώς το ποσοστό των ψυχικά αρρώστων είναι συντριπτικό .
Η Πατερική Παράδοσις Δεν Είναι Ουτε Κοινωνική Φιλοσοφία,Ούτε Ηθικό Σύστημα ,Ούτε Θρησκευτικός Δογματισμός Αλλ’ Είναι Θεραπευτική Αγωγή.
Εις Το Σημείο Αυτό Ομοιάζει Πολύ Με Την Ιατρική Και Κυρίως Την Ψυχιατρικήν…
Ενας άρρωστος σωματικά, έχει πριν πολύ-πολύ καιρό νοσήσει ψυχικά και ατυχώς το ποσοστό των ψυχικά αρρώστων είναι συντριπτικό .
Τη Καρδια,ένα φυσιολογικό όργανο, που όλοι έχουν και που χρειάζεται θεραπεία.
Ούτε η φιλοσοφία, ούτε καμμία των γνωστών θετικών η κοινωνικών επιστημών μπορει να θεραπεύση .
Γι αυτο ο αθεράπευτος συνήθως δεν γνωρίζει καν την υπαρξη αύτου του ¨οργάνου¨.
Ούτε η φιλοσοφία, ούτε καμμία των γνωστών θετικών η κοινωνικών επιστημών μπορει να θεραπεύση .
Γι αυτο ο αθεράπευτος συνήθως δεν γνωρίζει καν την υπαρξη αύτου του ¨οργάνου¨.
Η θεραπευτική λειτουργία της Εκκλησίας
σώζεται σήμερα κυρίως σε ωρισμένες Μονές, που αντέχοντας ακόμη στην εκκοσμίκευση,
συνεχίζουν την Εκκλησία των αποστολικών χρόνων.¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής θεραπείας είναι οι ήδη θεραπευμένοι.
Όποιος δεν έχει εμπειρία της θεραπείας
δεν μπορεί να είναι θεραπευτής.
σώζεται σήμερα κυρίως σε ωρισμένες Μονές, που αντέχοντας ακόμη στην εκκοσμίκευση,
συνεχίζουν την Εκκλησία των αποστολικών χρόνων.¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής θεραπείας είναι οι ήδη θεραπευμένοι.
Όποιος δεν έχει εμπειρία της θεραπείας
δεν μπορεί να είναι θεραπευτής.
Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ ποιμαντικής θεραπευτικής επιστήμης και ιατρικής επιστήμης.
Οι ¨επιστήμονες¨ της εκκλησιαστικής θεραπευτικής Πατέρες και Μητέρες
αναδεικνύουν άλλους θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της Ιατρικής αναδεικνύουν τους διαδόχους τους
γ) Ο περιορισμός της Εκκλησίας στην απλή συγχώρηση των αμαρτιών για την είσοδο μετά θάνατον στον παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και ισοδυναμεί με το να συγχωρεί ο γιατρός τον ασθενή, για να θεραπευθεί μετά θάνατον.
Οι ¨επιστήμονες¨ της εκκλησιαστικής θεραπευτικής Πατέρες και Μητέρες
αναδεικνύουν άλλους θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της Ιατρικής αναδεικνύουν τους διαδόχους τους
γ) Ο περιορισμός της Εκκλησίας στην απλή συγχώρηση των αμαρτιών για την είσοδο μετά θάνατον στον παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και ισοδυναμεί με το να συγχωρεί ο γιατρός τον ασθενή, για να θεραπευθεί μετά θάνατον.
(Δηλαδή , σούρχεται ένας με κλάσμα εξώθησης 25, και εσύ του κάνεις μια συγχώρεση, για το ότι κάπνιζε, έτρωγε,ασώτευε,και τον στέλνεις σπίτι του να πεθάνει,για να γίνει μια και καλή καλά,μετα θάνατον )
Η Εκκλησία δεν αποβλέπει στο να στείλει κάποιον στον παράδεισο η στην κόλαση.Παράδεισος και κόλαση, άλλωστε,δέν είναι ¨τόποι¨, αλλά ¨τρόποι¨ υπάρξεως.
Η Εκκλησία, θεραπεύοντας τον άνθρωπο
τον προετοιμάζει να βλέπει τον Χριστό αιώνια μέσα στο άκτιστο φώς Του ως παράδεισο και όχι ως κόλαση, δηλαδή
τον προετοιμάζει να βλέπει τον Χριστό αιώνια μέσα στο άκτιστο φώς Του ως παράδεισο και όχι ως κόλαση, δηλαδή
«πύρ καταναλίσκον»
Και αυτό, φυσικά, άφορα σε κάθε άνθρωπο, διότι ολοι οι άνθρωποι θα βλέπουν αιώνια τον Χριστό, ως «Κριτή» του κόσμου.
Η εγκυρότητα της επιστήμης τεκμηριώνεται από την επίτευξη των στόχων της στην ιατρική,από τη θεραπεία του ασθενούς.
Η εγκυρότητα της επιστήμης τεκμηριώνεται από την επίτευξη των στόχων της στην ιατρική,από τη θεραπεία του ασθενούς.
Έτσι,διαφοροποιείται η αυθεντική επιστημο-νική ιατρική από τον κομπογιαννιτισμό.
Κριτήριο και της ποιμαντικής θεραπευτικής της Εκκλησίας είναι η επίτευξη της πνευματικής θεραπείας, με το άνοιγμα της πορείας προς τη θέωση.
Η θεραπεία δεν μετατίθεται στη μεταθανάτια ζωή, αλλά συντελείται στη ζωή του άνθρωπου σ’ αυτόν εδώ τον κόσμο (εδώ και τώρα)
Αυτό διαπιστώνεται από τα άφθαρτα λείψανα των Αγίων που νικούν τη βιολογική φθορά
Η θεραπεία δεν μετατίθεται στη μεταθανάτια ζωή, αλλά συντελείται στη ζωή του άνθρωπου σ’ αυτόν εδώ τον κόσμο (εδώ και τώρα)
Αυτό διαπιστώνεται από τα άφθαρτα λείψανα των Αγίων που νικούν τη βιολογική φθορά
Τέλος, τα ιερά κείμενα της Εκκλησίας
(Γραφή, συνοδικά και πατερικά κείμενα)
δεν κωδικοποιούν κάποια χριστιανική ιδεολογία, άλλά έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα, λειτουργώντας όπως τα πανεπιστημιακά συγγράμματα στην ιατρική επιστήμη.
δεν κωδικοποιούν κάποια χριστιανική ιδεολογία, άλλά έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα, λειτουργώντας όπως τα πανεπιστημιακά συγγράμματα στην ιατρική επιστήμη.
Αυτό ισχύει και για τα λειτουργικά κείμενα,
λ.χ. τις Ευχές.Η άπλή ανάγνωση μιας Ευχής (προσευχής), χωρίς παράλληλη ένταξη του πιστού στη θεραπευτική διαδικασία της Εκκλησίας, δεν θα διέφερε από την περίπτωση, που ο ασθενής καταφεύγει στο γιατρό με ισχυρούς πόνους, και εκείνος αντί να επέμβει δραστικά περιορίζεται στο να τον ξαπλώσει στο χειρουργικό κρεβάτι και να του διαβάσει το σχετικό με τη νόσο του κεφάλαιο.
Αυτή με λίγα λόγια είναι η Ορθοδοξία. Κάθε άλλη εκδοχή για τον Χριστιανισμό συνιστά παραποίηση και διαστροφή του, έστω καί αν θέλει να προβάλλεται ως Ορθοδοξία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου