Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ..









Η διάκριση ουσίας και ενέργειας, στον Θεό, είναι η ουσια­στική διαφορά της Ορθοδοξίας από κάθε άλλη εκ­δοχή του Χριστιανισμού
 Η ενέργεια του νού μέσα στην καρδιά 
 ονομάζεται   ¨νοερά λειτουργία¨ της καρ­διάς.
Το Περιβόητο «Προπατορικό Αμάρτημα»  Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του Άνθρωπου,
στην αρχή ακόμη της ιστορι­κής του παρουσίας, να διασώσει την μνήμη του Θεού, την κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην καρδιά του.
Στην κατάσταση της νόσου της πτώσεως ο άνθρωπος¨χρησιμοποιεί¨ τον Θεό και τον συνάνθρωπο για την κατοχύρωση της α­τομικής του ασφάλειας και ευτυχίας.
Χρήση του Θεού γίνεται με τη θρησκεία 
προσπάθεια απόσπασης της δύναμης του Θείου, που μπορεί να εκφυλισθεί σε αύτο-θεοποίηση του άνθρωπου  
αυτείδωλον  εγενόμην λέγει 
ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον «Κα­νόνα» του . 

Κατά τον μακαριστό καθηγητή π.Ι. Ρωμανίδη,

Η Πατερική Παράδοσις Δεν Είναι Ουτε Κοινωνική Φιλοσοφία,Ούτε Ηθικό Σύστημα ,Ούτε Θρησκευτικός Δογματισμός Αλλ’ Είναι Θεραπευτική Αγωγή.

Εις Το Σημείο Αυτό Ομοιάζει Πολύ Με  Την Ιατρική Και Κυρίως Την Ψυχιατρικήν…

Ενας άρρωστος σωματικά, έχει πριν πολύ-πολύ καιρό νοσήσει ψυχικά και ατυχώς το ποσοστό των ψυχικά αρρώστων είναι συντριπτικό .
Τη Καρδια,ένα φυσιολογικό όργανο, που όλοι έχουν και που  χρειάζεται θεραπεία. 

Ούτε η φι­λοσοφία, ούτε καμμία των γνωστών θετικών η κοινω­νικών επιστημών μπορει να θεραπεύση .
Γι αυτο ο αθεράπευτος συνήθως δεν γνω­ρίζει καν  την υπαρξη αύτου του ¨οργάνου¨.





Η θεραπευτική λειτουργία της Εκκλησίας 
σώζεται σήμερα κυρίως σε ωρισμένες Μονές, που αντέχοντας ακόμη στην εκκοσμίκευση,
συνεχί­ζουν την Εκκλησία των αποστολικών  χρόνων.¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής θεραπείας είναι οι ήδη θεραπευμένοι.
Όποιος δεν έχει εμπειρία της θεραπείας 
δεν μπορεί να είναι θεραπευτής.

Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ ποιμαντικής θεραπευτικής επιστήμης και ιατρικής επιστήμης.
Οι ¨επιστήμονες¨  της εκκλησιαστικής θεραπευτικής  Πατέρες και Μητέρες
αναδεικνύουν άλλους θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της Ιατρικής αναδεικνύουν  τους διαδόχους τους
 γ) Ο περιορισμός της Εκκλησίας στην απλή συγ­χώρηση των αμαρτιών για την είσοδο μετά θάνατον στον παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και ισοδυναμεί με το να συγχωρεί ο γιατρός τον ασθενή, για να θεραπευθεί μετά θάνατον.
(Δηλαδή , σούρχεται ένας με κλάσμα εξώθησης 25, και εσύ του κάνεις μια συγχώρεση, για το ότι κάπνιζε, έτρωγε,ασώτευε,και τον στέλνεις σπίτι του να πεθάνει,για να γίνει μια και καλή καλά,μετα θάνατον ) 
Η Εκκλησία δεν α­ποβλέπει στο να στείλει κάποιον στον παράδεισο η στην κόλαση.Παράδεισος και κόλαση, άλλωστε,δέν είναι ¨τόποι¨,  αλλά ¨τρόποι¨ υπάρξεως.
Η Εκκλησία, θε­ραπεύοντας τον άνθρωπο
τον προετοιμάζει να βλέπει τον Χριστό αιώνια μέσα στο άκτιστο φώς Του ως πα­ράδεισο και όχι ως κόλαση, δηλαδή 
«πύρ καταναλίσκον» 
Και αυτό, φυσικά, άφορα σε κά­θε άνθρωπο, διότι ολοι  οι άνθρωποι θα βλέπουν αιώ­νια τον Χριστό,  ως «Κριτή» του κόσμου.
Η εγκυρότητα της επιστήμης τεκμηριώνεται από την επίτευξη των στόχων της στην ιατρική,από τη θεραπεία του ασθενούς.
Έτσι,διαφοροποιεί­ται η αυθεντική επιστημο-νική ιατρική από τον κομπογιαννιτισμό.  
Κριτήριο και της ποιμαντικής θερα­πευτικής της Εκκλησίας είναι η επίτευξη της πνευμα­τικής  θεραπείας, με το άνοιγμα της πορείας προς  τη θέωση.
Η θεραπεία δεν μετατίθεται στη μεταθανάτια ζωή, αλλά συντελείται στη ζωή του άνθρωπου  σ’ αυ­τόν εδώ τον κόσμο (εδώ και τώρα) 
Αυτό διαπιστώνε­ται από τα άφθαρτα λείψανα των Αγίων που νικούν τη βιολογική φθορά



Τέλος, τα ιερά κείμενα της Εκκλησίας 
(Γραφή, συνοδικά και πατερικά κείμενα)
 δεν κωδικοποιούν κά­ποια χριστιανική ιδεολογία, άλλά έχουν θεραπευτικό χαρακτήρα, λειτουργώντας όπως τα πανεπιστημιακά συγγράμματα στην ιατρική επιστήμη.




Αυτό ισχύει και για τα λειτουργικά κείμενα, 
λ.χ. τις Ευχές.Η άπλή α­νάγνωση μιας Ευχής (προσευχής), χωρίς παράλληλη ένταξη του πιστού στη θεραπευτική διαδικασία της Εκκλησίας, δεν θα διέφερε από την περίπτωση, που ο ασθενής καταφεύγει στο γιατρό με ισχυρούς πόνους, και εκείνος αντί να επέμβει δραστικά περιορίζεται στο να τον ξαπλώσει στο χειρουργικό κρεβάτι και να του διαβάσει το σχετικό με τη νόσο του κεφάλαιο.



Σχετική εικόνα

Αυτή με λίγα λόγια είναι η Ορθοδοξία. Κάθε άλλη εκδοχή για τον Χριστιανισμό συνιστά παραποίηση και διαστροφή του, έστω  καί αν θέλει να προβάλλεται ως Ορθοδοξία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου