Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
 





Σημερα Κυριακή της Ορθοδοξιας,
δεν πρέπει να επα­ναλαβουμε 
Το Λάθος Του Πιλάτουόταν ρώτησε τον Χριστό:
¨Τί έστιν αλήθεια;¨ (Ίωάνν. 18, 38).
Το ορθό είναι:  
¨Τίς έστιν αλήθεια¨.
Διότι η αλήθεια δεν είναι μία ιδέα
μία θεωρία, ένα σύστημα,αλλά 
πρόσω­πο εκείνο του Ιησού 
Χριστού Αν θέλαμε να ορίσουμε, 
συμβατικά,τον Χρι­
στιανισμόως Ορθοδοξία,θα λέγαμε 
ότι είναι, δυό πράγματα Η Εμ­πειρία 
Της ΠαρουσίαςΤου Ακτίστου Θεού 
Μέσα Στην Ιστορία Και 
Η Δυνατότητα Του Κτιστού
-Αν­θρώπου Να Γίνει Θεός 
¨Κατά Χάριν¨ 


Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Η καρδιά, στην ορθόδοξη 
παράδοση, δεν λει­τουργεί μόνο ως 
αντλία διακίνησης του αίμα­τος. 
Διότι πέρα από τη φυσική έχει και 
μία διαφορετικη λειτουργία. 
Υπό ορισμένες προϋποθέσεις γίνεται 
ο χώρος κοινωνίας με τον Θεόμε 
την άκτιστη δηλα­δή ενέργεια Του. 

Βέβαια, αυτό γίνεται αντιληπτό μέ­σα 
από την εμπειρία των Αγίων, των 
αληθινών Χρι­στιανών,και όχι με τη 
λογική λειτουργία η τη..δια­νοητική 
θεολόγηση. 
Η υπερφυσική λει­τουργία της 
καρδιάς είναι η απόλυτη 
προϋπόθεση για την τελείωση, την 
ολοκλήρωση του ανθρώπου, δηλα­δή 
τη θέωση του, ως πλήρη ένταξη 
του στήν εν Χρι­στώ κοινωνία.
Βέβαια, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι 
γνώση του Θεού δεν σημαίνει γνώση 
της αμέθεκτης καί απρόσιτης θείας 
ουσίας, αλλά της θείας ενέργειας.
Η διάκριση ουσίας και ενέργειας στον 
Θεό είναι η ουσια­στική διαφορά της 
Ορθοδοξίας από κάθε άλλη εκ­δοχή 
του Χριστιανισμού  Η ενέργεια του 
νού μέσα στην καρδιά ονομάζεται 
  ¨νοερά λειτουργία¨ της καρ­διάς.

Το Περιβόητο 
«Προπατορικό Αμάρτημα»  
Είναι Ακριβώς Η Αστοχία Του 
Άνθρωπουστην αρχή ακόμη της 
ιστορι­κής του παρουσίας, να 
διασώσει την μνήμη του Θεού, την 
κοινωνία δηλαδή με τον Θεό, στην 
καρδιά του Στην κατάσταση της 
νόσου της πτώσεως ο 
άνθρωπος χρησιμοποιεί τον Θεό 
και τον συνάνθρωπο για την 
κατοχύρωση της α­τομικής του 
ασφάλειας και ευτυχίας.


alt



¨Χρήση¨ του Θεού γίνεται με τη 
«θρησκεία»προσπάθεια απόσπασης 
της δύναμης του Θείου, που μπορεί 
να εκφυλισθεί σε αυτοθεοποίηση του 
άνθρωπου αυτείδωλον εγενόμην 
λέγει ο άγιος Ανδρέας Κρήτης στον 
Μέγα Κα­νόνα του.
Χρήση του συνανθρώπου και κατ' 
επέκτα­ση της κτίσης γίνεται με 
την εκμετάλλευση τουςμε κάθε 
δυνατό τρόπο.
Αυτή είναι λοιπόν, η νόσος, 
την ο­ποία ζητεί να θεραπεύσει ο 
άνθρωπος,εντασσόμενος 
ο­λόκληρος στο πνευματικό 
θεραπευτήριο της Εκκλη­σίας.

Σκοπός της παρουσίας της 
Εκκλησίας , ως εν Χριστώ κοινωνίας, 
στον κόσμο είναι η θεραπεία του 
ανθρώπου με την αποκατάσταση της 
καρδιακής κοινωνίας του με το Θεό, 
της νοεράς δηλαδή λειτουργίας.
Κατά τον μακαριστό καθηγητή π.Ι. 
Ρωμανίδη,¨Η Πατερική Παράδοσις 
Δεν Είναι Ουτε Κοινωνική 
Φιλοσοφία, Ούτε Ηθικό Σύστημα 
Ούτε Θρησκευτικός Δογματισμός 
Αλλ' Είναι.. Θεραπευτική Αγωγή. 

Εις Το Σημείο Αυτό Ομοιάζει Πολύ 
Με Την Ιατρική Και Κυρίως Την 
Ψυχιατρικήν .
Η νοερά ενέργεια της ψυχής, που 
προσεύχεται νοερώς και 
αδιαλείπτως Εις Την Καρδίαν, ένα 
φυσιολογικόν όργανον, που όλοι 
έχουν και το όποιον.. χρειάζεται 
θεραπείαν
Ούτε η φι­λοσοφία, ούτε καμμία των 
γνωστών θετικών η κοινω­νικών 
επιστημών δύναται να θεραπεύση το 
όργανον αυτο ( ...) 
Διά τούτο ο αθεράπευτος συνήθως 
δεν γνω­ρίζει καν την υπαρξιν αύτου 
του ¨οργάνου¨.


alt

Τα παραπάνω οδηγούν σε κάποιες 
σταθερές, που τεκμηριώνουν την 
ταυτότητα της χριστιανικής 

Ορθοδοξίας: 
α) Η Εκκλησία ως σώμα Χριστου,  
λειτουργεί ως θεραπευτήριο-
Νοσοκομείο. 
Διαφορετικά δεν είναι Εκ­κλησία, 
αλλά.. Θρησκεία.
Οι Κληρικοί, εκλέγονταν αρχικά από 
τους θεραπευμένους, γιά νά 
λειτουργουν ώς θεραπευτές τών 
άλλων.
Η θεραπευτική λειτουργία της 
Εκκλησίας σώζεται σήμερα κυρίως 
σε ωρισμένες Μονές
που αντέχοντας ακόμη στην 
εκκοσμίκευση, συνεχί­ζουν την 
Εκκλησία των αποστολικών χρόνων

¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής 
θεραπείας είναι οι ήδη 
θεραπευμένοι.
Όποιος δεν έχει εμπειρία της 
θεραπείας δεν μπορεί να είναι 
θεραπευτής. 
Αυτή είναι η ουσιαστική διαφορά 
μεταξύ ποιμαντικής επιστήμης 
και ιατρικής επιστήμης. 
Οι ¨επιστήμονες¨της εκκλησιαστικής 
θεραπευτικής Πατέρες και 
Μητέρες αναδεικνύουν άλλους 
θεραπευτές, όπως οι Καθηγητές της 
Ιατρικής αναδεικνύουν τους 
διαδόχους τους 

γ) Ο περιορισμός της Εκκλησίας 
στην απλή συγ­χώρηση των αμαρτιών 
για την είσοδο μετά θάνατον στον 
παράδεισο, συνιστά αλλοτρίωση και 
ισοδυναμεί με το να συγχωρεί ο 
γιατρός τον ασθενή, για να 
θεραπευθεί μετά θάνατον 
Η Εκκλησία δεν α­ποβλέπει στο να 
στείλει κάποιον στον παράδεισο η 
στην κόλαση.Παράδεισος και κόλαση, 
άλλωστε,δέν είναι ¨τόποι¨,αλλά 
¨τρόποι¨ υπάρξεως.
Η Εκκλησία, θε­ραπεύοντας τον 
άνθρωπο,τον προετοιμάζει να 
¨βλέπει τον Χριστό¨ αιώνια μέσα στο 
άκτιστο φώς Του ως πα­ράδεισο και 
όχι ως κόλαση, δηλαδή πύρ 
καταναλίσκον 
Και αυτό,φυσικά, άφορα σε κά­θε 
άνθρωπο, διότι ΟΛΟΙ οι άνθρωποι 
θα βλέπουν αιώ­νια τον Χριστό, ως 
Κριτή του κόσμου.  
Η εγκυρότητα της επιστήμης 
τεκμηριώνεται από την επίτευξη των 
στόχων της π.χ. στην ιατρική, από τη 
θεραπεία του ασθενούς
Έτσι, διαφοροποιεί­ται η αυθεντική 
επιστημονική ιατρική από 
τον κομπογιαννιτισμόΚριτήριο και 
της ποιμαντικής θερα­πευτικής της 
Εκκλησίας είναι η επίτευξη της 
πνευμα­τικής θεραπείας, με το 
άνοιγμα της πορείας προς τη θέωση.


alt


Η ¨θεραπεία¨ δεν μετατίθεται στη 
μεταθανάτια ζωήαλλά συντελείται 
στη ζωή του άνθρωπου σ' αυ­τόν 
εδώ τον κόσμο εδώ και τώρα.Αυτό 
διαπιστώνε­ται από τα άφθαρτα 
λείψανα των Αγίων που νικούν τη 
βιολογική φθορά Τέλος, τα ιερά 
κείμενα της Εκκλησίας  Γραφή, 
συνοδικά και πατερικά κείμενα δεν 
κωδικοποιούν κά­ποια χριστιανική 
ιδεολογία, άλλά έχουν θεραπευτικό 
χαρακτήρα, λειτουργώντας όπως τα 
πανεπιστημιακά συγγράμματα στην 
ιατρική επιστήμη.


Αποτέλεσμα εικόνας για ΚΥΡΙΑΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ


Αυτό ισχύει και για τα λειτουργικά 
κείμενα, λ.χ. τις Ευχές. 

Η άπλή α­νάγνωση μιας Ευχής 
(προσευχής), χωρίς παράλληλη 
ένταξη του πιστού στη θεραπευτική 
διαδικασία της Εκκλησίας, δεν θα 
διέφερε από την περίπτωση, που ο 
ασθενής καταφεύγει στο γιατρό με 
ισχυρούς πόνους, και εκείνος αντί να 
επέμβει δραστικά περιορίζεται στο 
να τον ξαπλώσει στο χειρουργικό 
κρεβάτι και να του διαβάσει το 
σχετικό με τη νόσο του κεφάλαιο

Αυτή με λίγα λόγια είναι η 
Ορθοδοξία. 
Δεν έχει σημασία, αν την αποδέχεται 
κανείς η όχι. 
Κάθε άλλη εκδοχή γιατον  
Χριστιανισμό συνιστά παραποίηση 
και διαστροφή του, έστω καί αν θέλει 
να προβάλλεται ως Ορθοδοξία.