Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΒΑΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΒΑΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ

Ην δέ τις άνθρωπος εκεί τριάκοντα και οκτώ έτη έχων εν τη ασθενεία αυτού. Τούτον ιδών ο Ιησούς κατακείμενον, και γνούς ότι πολύν ήδη χρόνον έχει, λέγει αυτώ· θέλεις υγιής γενέσθαι; απεκρίθη αυτώ ο ασθενών· Κύριε, άνθρωπον ουκ έχω, ίνα όταν ταραχθή το ύδωρ, βάλη με εις την κολυμβήθραν· εν ω δε έρχομαι εγώ, άλλος προ εμού καταβαίνει . Δε βρέθηκε τυχαία στην Ιερουσαλήμ για τη γιορτή, ούτε και βρέθηκε πάλι από τύχη στο χώρο των πέντε στοών, χώρο πόνου και θλίψης. Στην Ιερουσαλήμ ήρθε για τον άρρωστο άνθρωπο, και γι' αυτό που έμελλε να του προσφέρει. Ο συγκεκριμένος παράλυτος , ήταν άρρωστος. τριάντα οκτώ χρόνια.


Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΒΑΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ


Θέλεις υγιής γενέσθαι; τον ρώτησε  
Κύριε, άνθρωπον ουκ έχω, του απάντησε ο άρρωστος. Δεν έχω κανέναν στον κόσμο ολόκληρο να με λυπηθεί και να με βάλει στο νερό τη στιγμή που παίρνει τη θεραπευτική δύναμη. Την ώρα που προσπαθώ να συρθώ στο νερό άλλος προλαβαίνει, μπαίνει πρώτος και θεραπεύεται ,κι εγώ πρέπει να ξανακάνω την ίδια επώδυνη προσπάθεια για να γυρίσω στο κρεβάτι μου. Κι αυτό γίνεται για τριάντα οκτώ ολόκληρα χρόνια τώρα. 
Υπάρχουν πολλοί Ιουδαίοι, χιλιάδες χιλιάδων, που συνάχτηκαν στην Ιερουσαλήμ για τη γιορτή. Κανένας τους όμως δεν ενδιαφέρεται για έναν πονεμένο και ήσυχο άνθρωπο. Ενδιαφέρονται για το Σάββατο. Χιλιάδες χιλιάδων απ' αυτούς ήρθαν μόνο για να προσευχηθούν και να προσκυνήσουν το Σάββατο, όπως οι πατέρες του προσκύνησαν τη χρυσή αγελάδα στην έρημο. Χιλιάδες χιλιάδων Ιουδαίοι, μα εγώ άνθρωπον ουκ έχω.

Ο Άνθρωπος ήρθε για χάρη του ανθρώπου. Λέγει αυτώ ο Ιησούς· έγει­ρε, άρον τον κράβαττόν σου και περιπάτει, και ευθέως εγένετο υγιής ο άνθρωπος, και ήρε τον κράβαττον αυτού και περιεπάτει

Από τη στιγμή αυτή και για πάντα, ο άγγελος σταμάτησε να έρχεται και να ταράζει το νερό στη Προβατική Κολυμβήθρα. 
Γιατί εμφανίστηκε ο Μεσσίας, ο Κύριος των αγγέλων, που θεραπεύει χωρίς μεσάζοντες. Ενόσω οι άνθρωποι βρίσκονταν κάτω από το Νόμο, υπηρέτες του Νόμου, ο Κύριος χρησιμοποιούσε τους δούλους του. 
Τώρα που ήρθε η χάρη κι ο Νόμος ατόνησε, έρχεται ο ίδιος ο Κύριος κοντά στον άνθρωπο, όπως ο πατέρας στα παιδιά του. 
Ο ίδιος, με τα ίδια του τα χέρια, τους προσφέρει τις δωρεές του.Ίσως ρωτήσει κάποιος: Γιατί ο Κύριος δεν έκανε στον άρρωστο άνθρωπο τη συνηθισμένη ερώτηση: Πιστεύεις; Γιατί δεν ερεύνησε να δει αν υπήρχε πίστη μέσα του, όπως έκανε με πολλούς άλλους; Μα η πίστη του ανθρώπου αυτού δεν ήταν ολοφάνερη; Τριάντα οκτώ χρόνια κείτονταν υπομονετικά σ' ένα συγκεκριμένο τόπο, με την ελπίδα πως θα λάβει βοήθεια από τον ουρανό. Δεν πιστεύει μόνο στη θαυματουργική ενέργεια του αγγέλου του Θεού. Κατά κάποιο τρόπο πιστεύει και στον Κύριο Ιησού, μ' όλο που δεν τον αποκαλεί Κύριο. Δεν είπε, 
«Ναι, Κύριε, θέλω να γίνω καλά, μα άνθρωπον ουκ έχω». 
Θα πρέπει με την ευκαιρία αυτή να θυμηθούμε πως ο Κύριος θεράπευσε πολλούς δαιμονισμένους και κωφάλαλους, χωρίς να τους ρωτήσει για την πίστη τους. 
Τους θεράπευσε απλά από αγάπη. Και τέλος, ο Κύριος σκόπιμα θεράπευσε τον παραλυτικό ημέρα Σάββατο, αν και θα μπορούσε να το κάνει αυτό και Παρασκευή, αν ήθελε. 
Το έκανε αυτό για να καταγγείλει την ειδωλολατρική προσκύνηση των Ιουδαίων στην ημέρα του Σαββάτου.  Απεκρίθη αυτοίς· ο ποιήσας με υγιή, εκείνος μοι είπεν άρον τον κράβαττόν σου και περιπάτει. ηρώτησαν ουν αυτόν· τίς εστιν ο άνθρωπος ο ειπών σοι, άρον τον κράβαττόν σοι και περιπάτει; 




Σχετική εικόνα


Ο δε ιαθείς ουκ ήδει τίς εστιν· ο γαρ Ιησούς εξένευσεν όχλου όντος εν τω τόπω. Δόξαν παρά ανθρώπων ου λαμβάνω Φεύγει μακριά από τους ανθρώπους για να μη τον φθονήσουν, 
όπως γίνεται συνήθως. Φεύγει όμως για να δώσει παράδειγμα και σ' όλους εμάς που λεγόμαστε χριστιανοί. Το καλό έργο τελειοποιείται και δικαιώνεται όταν γίνεται μόνο από αγάπη για τον άνθρωπο και για τη δόξα τού Θεού. Όλοι εκείνοι που επιθυμούν να κάνουν καλά έργα, ας μη τα κάνουν από ματαιότητα, για να προσελκύσουν τον έπαινο των ανθρώπων. Όποιος επιδείχνει τα καλά του έργα σε κοινή θέα, μοιάζει με τον άνθρωπο που βάζει τα πρόβατα ανάμεσα στους λύκους. Γι' αυτό και πρέπει ν' αποφεύγουμε να προκαλούμε τον έπαινο ή το φθόνο των άλλων.



Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΒΑΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ



Όποιος γυρεύει σκόπιμα τον έπαινο των άλλων, ξέχωρα από το καλό του έργο, θα κάνει και δύο κακά:
Τον έπαινο, που θα βλάψει τον ίδιο προσωπικά, και το φθόνο, που θα βλάψει τους άλλους.
Μετά ταύτα ευρίσκει αυτόν ο Ιησούς εν τω ιερώ και είπεν αυτώ· 
ίδε υγιής γέγονας· μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρον σοι τι γένηται. 
Ο Κύριος θεραπευει το σώμα και τον θεραπευμένο να συνειδητοποιήσει τη πηγή και αιτία τής αρρώστιας του που ήταν η αμαρτία. Και τον προειδοποιεί να πάψει ν' αμαρτάνει. Ίνα μη χείρον σοί τι γένηται. 
Απήλθεν ο άνθρωπος και ανήγγειλε τοις Ιουδαίοις ότι Ιησούς εστιν ο ποιήσας αυτόν υγιή. Πηγαίνει και λέει στους Ιουδαίους πως ο Ιησούς ήταν που τον θεράπευσε. Κατέχεται ολόκληρος από τη σκέψη τής θεραπείας και του θεραπευτή του. Οι Ιουδαίοι, αντίθετα, κατέχονταν από τη σκέψη τού σαββατισμού, της μη τήρησης του Σαββάτου.  
Ο Κύριος πέρασε απαρατήρητος ανάμεσα από τις παγίδες και τις ενέδρες τής κακίας των Ιουδαίων, σκορπίζοντας με λόγο και έργα το ευαγγέλιο της αγάπης για τους ανθρώπους, ως τη στιγμή που αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να παραδοθεί στα χέρια των Ιουδαίων. Για να δείξει τη μεγαλοσύνη Του με την ταπείνωσή Του, να νικήσει το θάνατο με το θάνατό Του. Σ' Αυτόν πρέπει η τιμή κι η δόξα, μαζί με τον Πατέρα και το Αγιο Πνεύμα, την ομοούσια και αδιαίρετη Τριάδα, τώρα και πάντα και στους αιώνες των αιώνων. Αμήν




Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΡΟΒΑΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ



(Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς. Απόσπασμα από το βιβλίο «ΟΜΙΛΙΕΣ Γ': ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΗΜΕΡΑ - Από την Κυριακή του Πάσχα ως την Πεντηκοστή», Μετάφραση - Επιμέλεια ΠΕΤΡΟΥ ΜΠΟΤΣΗ - 2011)


Παραθεμα

Μετά ταύτα ευρίσκει αυτόν ο Ιησούς εν τω ιερώ και είπεν αυτώ· ίδε υγιής γέγονας· μηκέτι αμάρτανε, ίνα μη χείρον σοι τι γένηται.Κι όμως, όπως μας λεει η  παράδοση  αυτό το χειρότερο συνέβηκε. Στηρίχθηκε τόσο πολύ στη σωματική δύναμη ο συγκεκριμενος ¨παραλυτικος¨, ώστε με τα θεραπευθέντα χέρια του να Τον ραπίσει στη διαδικασία της ανάκρισής του, στην πορεία του προς το Πάθος. 

Πρόκειται για το δούλο του αρχιερέα Άννα, που αναφέρεται από τους ευαγγελιστές ότι ράπισε τον Κύριο. Γι' αυτό και ο Χριστός, ενώ μέχρι τότε εσιώπα, στην περίπτωση αυτή τού είπε: 
ει κακώς ελάλησα, μαρτύρησον περί του κακού, ει δε καλώς, τί με δέρεις;



Σχετική εικόνα



Οποια πλανη χειροτερη της πρωτης να στραφεις κατ αυτου που σε ευεργετησε με τετοιο τροπο. Καπως ετσι συμβαινει σχεδον παντα στη ζωη.Γι αυτό και το γνωμικο ουδεις πλεον αχαριστος του ευεργετηθεντος.